Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Beslutet är taget

Tack för era kommentarer vänner! Jag blir kvar på bloggen! Jag bloggar när jag känner för det och sen är det som det är. Jag älskar den kontakt man får via bloggen.

Idag regnade det här i New York och jag har ca 30 minuters promenad till gymmet. Tyvärr kan jag inte längre göra Bodyrock hemma eftersom grannarna under klagat på att vår dotter springer och hoppar hemma. Nu har de också en liten bebis där nere så jag vill inte riskera nåt. Tidigare har jag bara struntat i att träna fast jag velat. Idag kom jag på en snilleblixt! Seriöst. Jag bor ju på sjunde våningen. Trappor!!  Så jag tog min träningssugna kropp till trappan och körde lite intervaller. Gå ned en trappa. Gå upp. Gå ned två trappor, gå upp. Ned tre trappor, upp igen. Osv. Plus lite extra jumping jacks och grejer emellanåt. 20 minuters svettande blev det. Inte illa! Detta är ett koncept som jag ska utveckla mer!




Periodiska fastan kommer jag att börja med ikväll. Imorgon ska jag försöka att ta ett mellanmål runt klockan 11. Egentligen är det förbjudet att äta på arbetstid vilket är helt sjukt. Många börjar jobba 07.30 och slutar 14.00. Ingen rast= inget mellanmål, ingen lunch. ALLA äter nåt i alla fall. Man måste ju leva liksom!

6 kommentarer:

Kevlarsjäl sa...

Oj, det låter ju helt galet att inte äta. Äter inte barnen? Får ni inte äta med dem?

Lotta Fokuserad Energi sa...

Heeej! Trappor låter kanon:) Du kan ju även köra styrkepass där, armhävningar i medlut, motlut, utfall med fot på trappa mm:) Superkram

Maria sa...

Trappträning är ju toppen!! Går ju faktiskt variera lite med dubbla steg, springa upp, gå ner .. Hantlar i händerna kanske?? ;)
MEN får ni inte ens fikarast!?? Konstigt ..!?
=)

Anonym sa...

Va, förbjudet att äta? Pga allergier och sånt då eller? Låter ju jättekonstigt!! Trappträningen däremot låter superbra! Du kan tex. köra det ben/rumpapasset jag lagt upp idag ;) KRAM

Anna sa...

Underbart <3 Tråkigt när grannarna klaga, men du löste ju de perfekt ändå :P
Ha en fin kväll!kram kram

Anonym sa...

Underbart beslut! Jag skulle sakna dig om du slutade :D
Grymt bra träningspass i trapphuset ju! Ska bli spännnande att läsa vad det blir av det framöver!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...