Sidor

söndag 21 oktober 2012

Kalasigt

Vilka kalas vi haft denna helg! Och vilket väder dessutom. Galet skönt. T-shirtväder på lördagen och bara något kallare på söndagen.

Lördagen till ära (vi firade FEM ÅR som gifta!!) kostade jag på mig en klippning. Det var ett tag sen jag trimmade skallen och det var på tiden...Jag gick till en salong i närheten, där jag varit en gång tidigare, men då för en vanlig klippning (det vill säga en toppning typ). Denna gången har jag ju liksom en frisyr att tala om. Att förklara det för någon som inte tidigare behandlat ens hår på nåt sätt och som verkade osäker till tusen, var inte lätt. När klippningen var klar och hon skulle styla till håret med fön och grejer, såg jag till slut ut som en rysk spion från 80-talet. Jag var nära gråten faktiskt, och planerade redan i huvudet hur jag skulle rädda situationen senare. Jag förklarade att jag INTE ville ha "ballonghår" utan platt och "sleek". Till slut såg frisyren lite bättre ut och jag var ganska nöjd. Tack och lov!

Lördagen firades med pannkakor på IHOP (International House of Pancakes). Jag tog pannkakor som smakade som kanelbullar. Inte fel kan jag tala om. Mycket sött, men ack så gott. Kanske lite väl mycket sött till slut, men lite måste man ju offra. Dottern fick "make-a-face-pancakes", supersöta!

Kanelbullspannkakor. De ser till och med syndiga ut.
Eftermiddagen spenderades i parken i det fantastiska vädret,

Och senare på kvällen svidade vi om till finkläder och gick på restaurang. Vi gick till Anthony Bourdaines restaurang i "stan", Les Halles. Atmosfären var inte riktigt som vi hade väntat oss. Det var högljutt, massor med bord och människor, hög musik och väldigt stressigt. Inte direkt trivsamt. Vi kunde knappt prata med varandra under kvällen. De slarvade också med vår beställning och glömde vår förrätt. Väntetiden var väldigt lång dessutom. Som tur var, var maten riktigt god. Vi beställde escargot och frisee till förrätt och en grillbricka med ett urval av kött till huvudrätt. Till det åt vi tryffelpommes frites. Och det var ruskigt gott! Jag skulle kunna knaprat på det hela kvällen....Trots den goda maten är det inte ett ställe vi kommer att besök igen.


Söndagen vigde vi åt hemläxor och födelsedagskalas. Ett tvillingpar i Ns klass hade födelsedagskalas i parken. Riktigt trevligt var det. "Katten i hatten" var där och underhöll barnen. Jag fick en pratstund med "katten" senare och det visade sig att hon kunde prata lite svenska! Hon hade en pojkvän från Sverige tidigare och hon reser fram och tillbaka, trots att de inte längre är tillsammans. Hon visste till och med var min lilla stad låg och har en bästa kompis som är svensk här i New York. Galet vad världen är liten! Vi utbytte nummer så det kommer nog att bli en fika i framtiden!

På kalaset försökte vi göra ballongdjur. Det blev en "pretzelhund". 
Katten i hatten berättar saga.
Vad är en fest utan pizza?

7 kommentarer:

Lisa sa...

panik hos frisören- INTE kul!...

IHOP däremot lät berkligen som nåt för mig;)

Maria sa...

Vilken härlig helg .. den där pannkakan ut såg verkligen smarrig ut!
Usch säger som Lisa, inte kul att gå till frissan och få panik över att man inte ser ut som man önskat! Skönt det löste sig .. sen brukar man nästan kunna styla sig bäst själv.
sv.. Som du själv säger behöver man inte göra inlägg varje dag .. Men ibland lättare sagt än gjort att "coola ner" ..
:)

Annie sa...

Grattis till de fem!

Hade en hemsk frisörupplevelse när vi var i NY, problemet var bara att de var klippningen som var hemsk. Jag grät och nu två år senare börjar de bli ok igen ;)

Anna sa...

Oj då, skönt att de kändes bättre sen med frillan iaf.
Vilken härlig helg ni haft, stort grattis till er!kram kram

ZtorZillen sa...

Jag blev jättenyfiken när du skrev din kommentar på min blogg! Menar du att ni inte kommer ha en adventsljusstake? Va lite jag vet om omvärlden, trodde nog att det var ett västerländskt påfund...undra om det bara är vi i norden som har det då?

Ingmarie sa...

Ja det var då en helg som heter duga!
Även om man vet att håret växer ut igen så ÄR det jobbigt när man känner att frissan håller på att helt urarta. Skönt att det verkade lösa sig till slut. :-)

Anonym sa...

Fy för det där frisörbesöket, usch! Resten v helgen lät väldigt mysig och så kul om du får kontakt med "katten". Har ni många ni känner i ert närområde annars?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...