Sidor

lördag 27 oktober 2012

Saknar

Har inte riktigt hittat "hem" i matväg här borta i New York ännu. Nu kör jag periodisk fasta igen vilket är första steget. Känns bra. Nu ska jag kotta ned på kolhydraterna igen. Jag är ingen antikolhydratsmänniska, men min kropp känns bättre när jag har mindre kolisar i kroppen. Problemet är att vi fortfarande förlitar oss på svärmors inkomst också, och det ÄR dyrare med kött, keso, ägg och annat här. Jag ska försöka att hitta en bra balans. Dessutom äter jag inte lunch som jag brukade, på skolan, min arbetsplats. Nu äter jag ute på "stan". Sitter på Starbucks och käkar lite snabbt. Oftast är det lättast med en enkel macka. Jag ska försöka byta ut mackan mot nåt annat. Visserligen har jag en del ägg på mackan och lite ost. Proteiner.

Jag längtar efter min "gamla" mat. Sockermonster är nämligen tillbaka. Inte bra och inte kul. I helgen är det detox som gäller. Jag mår inte så bra när det blir så här...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte varit i USA själv, men har några vänner som varit där som au-pairer och de tyckte överlag att det var svårt att äta "bra" (?)

Hoppas du kommer "i fas" igen. :-)

Malin-Charlotta sa...

En tanke som kommer upp är att tror du sockersuget kommer kanske för att du inte får i dig en riktig lunch? Det vill ju gärna leka tafatt med oss när matvanorna rubbas på riktig mat. Bara en tanke <3

Gillar ordet "kolisar" från det ena till det andra ;-)

Maria sa...

Tråkigt att du inte är i fas med mat du mår bra av, det är inte alltid så lätt kan jag tro. Är ju lite skillnad på matkultur med antar jag. Hoppas du hittar bra lösning snart.

Anonym sa...

Hoppas du hittar någon balans snart. Svårt eftersom det är en så speciell situation för er. Men kanske du ändå kan försöka börja ta med lunch iallafall, för att liksom börja i nåt hörn? Hoppas du kommer tillrätta med allt snart!!

Ingmarie sa...

Mår du dåligt av det du gör ska du ändra på det. :-) Vad hindrar dig?

Anna sa...

usch, vad tråkigt :S Jag håller tummarna att du hittar tillbaka till de som passar dig bäst. kramar

lovely coconut sa...

Förstår dig! Försöker komma tillbaka själv. När man väl har ramlat av så är det så lätt att bara släppa och "skita" i allt och gå loss på skräp. Fast man vet att man inte mår bra av det efteråt och att det kan vara minst lika gott att äta nyttigare bara man väljer de alternativen!

Svårare när ekonomin tryter dock!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...