Sidor

måndag 28 november 2011

Ändrade planer

Så, det verkar inte som om jag kommer att kunna träna förrän tidigast på fredag skulle jag tro. Fortfarande ont i halsen och hostar. Plus snuvig och snygga röda ögon.
Något som slår mig är att så fort träningen inte funkar så faller också kosten. Jag hade en hemsk vecka förra veckan när jag inte kunde träna. Kost och motion går hand i hand för mig tror jag. Så denna vecka blir det fullt fokus på att få kosten att fungera till hundra procent, trots noll träning. Det blir en utmaning för mig! Resultat är ju till största delen beroende på kost. Faktiskt. Det är svårt att fatta ibland tror jag.
Nu är det måndag, en ny dag, en ny vecka och nya möjligheter!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dej!!! Stressa inte över att du inte kan träna. Kroppen behöver vila. Träna kommer du göra sedan.... säkert massor :)

Ha en finfin kost-vecka!

PS: Jag har också ätit gott ihelgen, men jag vägrar ha dåligt samvete för det.

/Trine

www.mammakroppen.blogg.se

Lotta Fokuserad Energi sa...

Hej Underbara! Röda ögon mm, låter som allergi? Allergi som går för långt blir andra sjukdomar, så kanske gå till doktorn och få lite hjälp? Mina bihålor och sår kommer från dammallergi.. Jag tycker att det är smart att foka på maten, ett tag. Blogga allt du äter och kcal osv för att motivera mig :-) Var rädd om dig, krya på dig!

Anonym sa...

Samma här. Att inte kunna träna gör att jag sköter kosten mycket sämre. Denna veckan resulterade det i +0,4 kg på vågen. Skärpning! Så lycka till med veckan till oss båda!

Anonym sa...

Tänte lägga till din blogg som rekommenderade länkar på min sida, men kan inte komma på nån passande text om den (en mening) - har du nått förslag?

beatatjata sa...

Vet du, jag har alltid varit likadan men i augusti när jag körde min första fokusmånad blev jag ju sjuk stup i kvarten och lyckades för första gången ever hålla kosten perfekt ändå. Nog hjälpte bloggen till, jag hade precis startat den och ville inte gärna balla ur det första jag gjorde, men ändå! Att klara det trots sjukdom och träningsbortfall gjorde att jag fattade, på riktigt, att jag faktiskt klarar det här. Att inte ens dåliga förutsättningar behöver förstöra mitt fokus. Det var den absolut största vinsten med min första fokusmånad! Så gör som lotta säger, skapa en kost-utmaning denna vecka, blogga allt, registrera för att hålla koll på kcal (om du vill), bestäm dig för ett upplägg att följa (behöver inte vara ditt strikta från fitnessguru om det inte passar dig) och kör. Du kommer känna dig så himla nöjd sen! Inte så att du stressar på din "tränings-och-kost-utmattning" utan bara så att du finner balans och liksom tränar kost-musklerna medan du låter kropps-musklerna vila ordentligt. Nu blev det rörigt men du hänger nog med...

StepUp 2 Fitness sa...

Tråkigt att du inte mår bättre:( Det är kanske är dags för ett läkarbesök... Krya på dig och fokusera på maten. Kosten är 80% :)
Kram Betty

Gabbi sa...

Krya på dig! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...