Sidor

onsdag 30 november 2011

Frälst!!

OMG, jag har testat grötplättar! I love!
Jag gjorde på följande sätt:

Kokade en portion fiberhavregryn med lite salt och vaniljpulver (Ekologiskt). Under tiden vispade jag ett ägg och en äggvita med kanel och kardemumma. När gröten var klar vispade jag snabbt i äggen i gröten. Sedan stekte jag plättar i kokosolja (Extra virgin för smaken). Eftersom jag inte hade någon äppelmos, tärnade jag ett äpple och stekte i en gnutta kokosolja med kanel. Serverade!
Ojojoj, supergott! Definitivt en favoritfrukost från och med nu. Längtar redan till imorgon :)
Kan man spara plättar i kylen måntro? Så slipper man göra ny varje morgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt att hitta ny favoritfrukost :-) Glad för dig och jag är mest glad för din "pigga ton". Låter som om Trillis är på väg tillbaka :-) Kram!

Beatatjata sa...

Jag måste testa igen snart, gjorde för ett tag sen och tyckte de var sådär, ska jag ändå jobba mig kan jag lika gärna äta gröten för sig och äggen för sig eftersom jag gillar det... men som du säger, kan man spara i kylen vore det ju perfekt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...