Sidor

måndag 14 november 2011

Rethink

I lördags blev det ingen powerwalk som planerat. Jag visste ärligt talat inte vad jag skulle ta på mig. Det var några grader minus och att svida om till löparbyxor och en träningsjacka kändes inte aktuellt. Vad har man på sig? Vinterjacka? Visserligen blir man ju varm efter ett tag i vad man än har på sig, men jag är inte sugen på att starta kall...vad gör man?
Igår blev det faktiskt inget gym heller. Jag vaknade av att jag hade en mindre nackspärr. Det gör liksom ont när jag rör huvudet till höger. Men inte i själva nacken, mer neråt skuldran. Därför bestämde jag mig för en vilodag igår. Jag vill inte bli skadad och sen inte kunna träna på länge. Därmed är också dagens planerade gym inställt och istället blir det löpning (på löpband) med eventuellt lite tabata på det. Det känns bättre idag, men inte helt hundra.
Sen hoppas jag att morgondagen blir bättre. Jag planerar träningen från dag till dag tills det känns bättre i kroppen. Någon träning blir det, men beroende på känslan varierar intensiteten. 

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ibland är det svårt med kläder. När jag sprang i lördags hade jag mamelucker och vindbyxor på benen. Upptill hade jag långärmad svettetröja, t-shirt och en vindjacka. Det kändes lagom. Möjligen skulle jag haft en tunn mössa i början.

Anonym sa...

Hittills har mina bästa kläderna när det är några minusgrader ute varit en fleecefodrad Craft-väst i kombination med rätt antal lager under och en tunn löpjacka överst. Lite meckigt har det ibland känts. Nu hoppas jag att min nyinköpta träningsjacka från Gekås som jag skrev om i min blogg förra veckan ska kunna ersätta delar av dom lagrena.

Bra att du vilade igår när du hade känningar av nackspärr. Bättre att vila en dag för mycket än att dra på sig en långvarig skada!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...