Sidor

tisdag 1 november 2011

Skyr

Igår hittade jag äntligen den isländska yoghurten Skyr i affären. Lanseringen sker vecka 45, så jag antar att det var lite tidigt i min affär. Jag köpte smakerna vanilj och blåbär.
Idag på morgonen testade jag vanilj och det var riktigt gott! Krämig och god vaniljsmak. Tillsammans med lite nötter blev det ett riktigt lagom mellanmål. Nu har jag hört att det är tillsatt socker. Kolhydraterna är högre än i Kesella och protein mindre. Dessutom är den ganska dyr. Jag tycker nog att Skyr ändå passar som ett alternativ till Kesella då och då. Nåt gott i vardagen som ändå inte är superonyttigt. Mättande och gott är det i alla fall. En sked i locket gör dessutom att det är lätt att äta "on the go".

Jag hoppas nu att de lanserar Skyr naturell så småningom. DET ska bli intressant att testa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för utlåtande :-) Jag vill hitta fler mellisar on the go :-)

Anonym sa...

Jag har läst om Skyr även i Malin iforms-blogg. Hon var inte riktigt lika positiv till just vaniljsmaken som du är. Själv har jag inte haft möjlighet att testa än. Men tänker göra det så fort jag får tag i en.

Har lite tankar på utmaningen i min blogg och kommer nog lägga upp nått inom dom närmsta dagarna. Vore kul om du hängde på!

Beatatjata sa...

Himla bra, måste testas! Eftersom jag inte klarar att äta kvarg naturell så kan jag inte köpa det om jag glömmer mellis men denna yoghurt kan ju bli ett ok alternativ, valnötter har jag alltid i handväskan :-)

Etty sa...

Tråkigt med tillsatt socker :( Får testa när det kommer till oss.

Träningen och livet sa...

Den vill jag testa, har bara hört positiva reaktioner. Ska hålla utkik nästa vecka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...