Sidor

onsdag 9 november 2011

"Chokladbollar"

I ett tappert försök att hitta ett nyttigt alternativ till chokladbollar, eller nåt man kan äta när man är sötsugen, googlade jag nyttiga chokladbollar och fann detta recept:

1 dl kesella lätt
3 dl havregryn
1,5 msk kakao
1 tsk vaniljpulver
4 msk socker (eller sötningsmedel)
1 msk socker

Blanda och rulla i kokosflingor.

Utvärdering: Inte så gott faktiskt. Desperat? Ja, då kan det gå ner i magen utan problem. Lite gummiaktigt och syrligt. Svag smak av vanliga kokosbollar. Är ni sugna på chokladbollar kan ni testa det istället: Råa kokosbollar. Lite godare, men fler kalorier.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag är nog av den åsikten att det är bättre att äta det man vill ha, fast i liten mängd, istället för att göra nån annan variant som inte alls smakar lika gott och som man kan äta mera av.
Fast just nu är chokladbollar no-no för min del. Jag får snällt vänta tills på lördag innan nått sött går ner i min mage...

Anonym sa...

Jag kan rekommendera mina proteinbollar, helt ätbart och HELT tillåtet :-) Kram!

Beatatjata sa...

Testat bollarna Olga skrev om häromdagen? Jag lär väl testa dem någon gång nästa sommar, det är ungefär den takten jag har när det gäller nya recept. Lottas proteinbollar borde ligga före, kanske till påsk ;-)

Anonym sa...

En kompis till mig hade fått ett "afrikanskt" recept, där sockret var utbytt till dadlar, det var helt OK, man ska dra på lite extra med kakaon. Lycka till i 8-veckorsutmaningen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...