Sidor

tisdag 22 november 2011

Ni är så kloka!

Ja, hela bunten som kommer in här och läser och kommenterar, ni är så himla  kloka helt enkelt. Jag blir verkligen glad att läsa alla kommentarer med ord som både värmer, skänker styrka och alla råd. Mitt beslut känns ännu bättre idag när jag alldeles precis ska äta lite havregrynsgröt. Kostschemat jag gick på förut innehöll väldigt få kolhydrater. Väldigt, väldigt få. Och var superstrikt. Som några sa, det är nog inte min grej helt enkelt. Jag gillar lite frihet, och visst en kort kort period kan man ju äta enligt schemat för att få snabbare resultat om man sitter fast och harvar på samma ställe. Men att leva så? Nej tack. Fram med variation och roligheter! Och havregrynsgröt - min absoluta favoritfrukost.

Helt sant är också att jag inte skjuter upp nånting egentligen. Jag lär mig bara leva balanserat. Som det ska vara. Och ska man må dåligt på den (för mig) långa vägen till en platt mage, är det verkligen värt det? Jag är vältränad har jag insett, men magen är envis som få. Den grabbar tag i allt fett den kan få och håller ett stadigt tag om det. Blir jag lyckligare med en platt mage då? Troligtvis. Värt ett försök i alla fall. Att skynda fram den är ändå inte rätt väg. Jag håller en stadug kurs och så bit för bit, varje bra val jag gör, för mig närmare mot målet...ingen panik. Inget skynda. Livet ska vara roligt också.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Härliga! Hoppas att det funkar att kommentera idag, det gick ju inte igår :-( Det är ju helt galet egentligen att du har dåligt samvete för att äta havregrynsgröt? Kör du GI Rivstart? I så fall förstår jag att du mår dåligt. Jag tror nog mer på ISO diet hållet, men att inte kalla det diet.. Så som du tränar måste du ju äta rätt.. MASSOR med kramar!

Trillingnöten sa...

Lotta: Jag åt enligt ett kostschema jag fick av en PT. Ganska extremt (men inte så extremt som det skulle kunna vara) och det var hårt. Det går ett kort tag och sen blir det alldeles för mycket. Man kan INTE leva så. Jag vill inte gå på en diet, jag vill ha balans och en bra vardag som funkar hela livet :) Och det fick jag inte med det kostschemat...ISO har jag hört bra om, jag blir inspirerad av massor av olika grejer och speciellt den!

Anonym sa...

sant! ;)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Bra talat! Livet ska ju vara roligt också och det gäller att må bra under tiden! Bra att du lyssnar på andras råd och ditt sunda förnuft. Jag är övertygad om att den där magen som du tycker att du har kommer försvinna snart.

Betty (StepUp 2 Fitness) sa...

Så sant! Jag tror att vi komplicerar till det i onödan, speciellt när det gäller kosten. Ingen diet behövs, äta allt men inte alltid är min grej! Kram till dig!

Anonym sa...

Oftast är det ju inte vägen neråt som är den svåraste utmaningen. Inte så länge man ser resultat i allafall. Utan det allra svåraste är att fortsätta hålla kilona borta när dom väl försvunnit. I allafall enligt mina erfarenheter. Och chanserna att lyckas med det (livslånga) projektet ökar avsevärt om man under viktminskningen lärt sig ett förhållningssätt som är applicerbart på hela livet. Det är därför jag aldrig kört på några speciella dieter, utan alltid haft inställningen att äta allt jag vill men inte alltid, och att hålla mig aktiv. Det är det jag tror på.

Malin-Charlotta sa...

DU är klok, Trillis!

Och klart du ska äta havregrynsgröt. Best ever (med massa sylt haha)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...