Sidor

söndag 20 november 2011

Jag vill ju bara se bra ut naken!

I dagarna beställde jag ett gäng böcker och i bara farten klickade jag också hem Jonas Coltings "Jag vill ju bara se bra ut naken" som jag varit nyfiken på ett tag. Det är en ganska tunn bok med mycket innehåll om man säger så. Otroligt logiska saker om jag får säga det själv. Det finns mycket jag håller med om, faktiskt det mesta, men som andra kanske förkastar totalt.
Något som jag verkligen tog med mig var det faktum att våra gener är nästintill identiska med stenåldersmänniskan med allt vad det innebär. I princip betyder det att många människor misshandlar sina kroppar med den mat de äter och den inaktivitet som råder i deras liv.
En stenåldersmänniska åt en viss typ av mat, ca 3000 kalorier per dag, med mycket mer vitaminer och näring än idag. Mer varierad kost och mycket låg- och medelintensiv aktivitet.
Väldigt intressant. Dessutom fick jag reda på vad Paleo är sorts kost: stenålderskost. Det är alltså samma sak! Det råder inga tvivel om att jag kommer att ta med en hel del matnyttigt från denna bok och applicera i mitt vardagliga liv. Dessutom fanns det otroliga minifakta om vad människokroppen kan åstadkomma och exempel på händelser människor överlevt eller genomfört.
Helt klart värt 44kr från internetbokhandeln. Iväg nu och köp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vill inte det? ;-) En del av mig tycker noga att naken är "snyggare" för då kan inte hullet hänga över ngn byxkant, samtidigt så är det ju ingen vacker syn oavsett :-) Jag blev väldigt glad över tjejen på Bodyrock när hon gjorde ett videoinlägg om celluliter? har du sett det? (I have cellulites) Hon sa att om du
äter rätt och tränar rätt så "live with it" (Ungefär...) Det var tröstansvärt att höra, även om det inte gör mina lår snyggare. KRAM!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter intressant och helt klart värt de pengarna!

Ha en fin söndag!

Betty (StepUp 2 Fitness) sa...

Tack för intressant inlägg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...