Sidor

lördag 26 november 2011

En vecka av prövningar

Inte nog med att jag tog beslutet att hoppa av utmaningar och chilla lite vad gäller mat och träning eftersom det gått lite överstyr. Nu har jag inte kunnat träna nångting alls sen i söndags, jag är supersjuk och det verkar som att träningen får vänta flera dagar till. Kanske tisdag, onsdag kan funka. Jag stressar verkligen inte. Bättre att bli frisk. Men mentalt är det ganska jobbigt. Maten är lite upp och ned, vikten mer upp än ner, träningen ligger på is och sjukdom har ett stadigt grepp. Jag försöker att inte oroa mig för formen, ta det ganska lätt med det mesta. Jag VET ju nu hur man fokuserar och ändrar vanor och går ned i vikt och bygger muskler. DET känns otroligt skönt. När jag var överviktig för två år sen visste jag knappt i vilken ände jag skulle börja. Nu har jag kunskapen, styrkan och modet att göra vad som krävs och få bra och snabba resultat. Vilket pepp det är! Därför behöver jag ju inte oroa mig. Jag vet vad som has to be done och how!
Men hjärnan spökar likväl då och då...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bästa! Jag känner igen mig precis i hur du mår och hur du känner.. Ledsen för dig och jag VET att du fixar detta när du är frisk igen. Kan jag göra något för dig? :-) Något som gör dig piggare? Berätta i så fall. Massor med kramar och andas djupt.. Snart är du frisk, musklerna svarar snabbt, ät balanserat så att kroppen får det som den behöver. Kramar!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Tänk hur många dagar du kommer kunna träna på när du blir frisk. Mycket viktigare att du blir helt återställd först innan du börjar träna igen. Di kropp kommer tacka dig för det!

Så ta det lugnt nu och krya på dig!

Elbe sa...

Känner igen det där. Sköt om dig! Kram Elbe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...