Sidor

tisdag 15 november 2011

Fantastiskt!

Jag tycker att det är fantastiskt att få veta att det faktiskt inte bara är jag som har "problem" med socker. De kommentarer jag fått visar verkligen på det. Ibland känns det som om man är ensammast i världen och "alla andra" är "normala". Visst, om jag åt en chokladbit fredag, en på lördag och en på söndag, skulle det inte finnas nåt problem. Men när man äter en stor godispåse på fredag, några kakor, bullar och sen fortsätter i samma anda på lördag och söndag, då är det inte kul. Nu har jag haft totalstopp en hel dag. Inget sug än. Det kommer på onsdag och torsdag. Då gäller det att vara beredd. Stånga demonen innan den stångar mig.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Första gången jag kikar in här.

Men NEJ du är inte ensam! Känner så väl igen mig i det du skriver... Jäkla socker! :-P

Malin-Charlotta sa...

Ja, jhisse! vad är det med socker! Jag får inte sug så ofta, men när jag väl får !! Tufft !! Ibland är det bra att ha magkatarr dock, den tål inte många godisbitar......även om jag skulle vilja går det inte, får en väldigt olycklig magen då. (fast ibland trotsar jag)... upps)

Gabbi sa...

Mitt "trick" är att hålla mig mätt hela tiden. Det är konstigt att man börjar bli "sugen" så fort helgen närmar sig (samma här...) men jag tror att det sitter i ryggmärgen att man får/ska äta sött just då. Förra helgen såg jag till att äta extra bra så att jag slapp bli sugen. Men visst, står det kakor o godis framför mig så är det grymt jobbigt oavsett...

Anonym sa...

hur känns det nu?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...