Sidor

lördag 3 mars 2012

31/29 Så var det över

Ja, NU är min officiella fight över. Jag körde ju som bekant två extra dagar för att avsluta på en fredag. Det kändes bättre än en onsdag. Fråga mig inte varför, det bara kände så.
Gårdagen bjöd på sista gymträningen för ett långt tag framöver. Anledningen är att maken min åker till New York för att hitta jobb. Vi kommer att flytta efter. Han har en enkelbiljett och kommer nog inte att komma tillbaka till Sverige (såvida det inte går helruttet att hitta jobb). I sommar kommer jag och dottern att vara med honom där så klart. Sedan åker vi hem till Sverige igen och så får vi se när vi kan flytta på heltid till honom. I sommar kommer jag nog att försöka hitta ett gym nära där vi bor för att få träna ordentligt där.

Hade vi haft gym här i min stad som har barnvakt hade jag utnyttjat detta. Vore perfekt! (Tack Elbe som erbjöd sig att sitta lite barnvakt :))Min stad är så liten att det inte finns så mycket att välja på. Och de flesta gym har dessutom bindningstid på ett år. Det suger riktigt illa tycker jag. Jag tror de förlorar kunder på det sättet. Jag vet flera som vill ha gymkort, men inte vill/kan binda sig eftersom de inte vet om de ska vara kvar i stan, eller så ska de ut och resa ett bra tag och kan inte utnyttja kortet...visserligen får ju gymmen in cash fast de är borta och inte utnyttjar kortet, men kunderna blir ju inte vänligare inställda till gymmet...
Well, well, It is what it is. Jag kör hemmaträning så länge...och önskar en högvinst på lott så vi kan flytta till sommaren!


3 kommentarer:

Suzan sa...

Även fast det känns tufft så fatta vilken möjlighet, vilket äventyr! Jag hoppas han hittar ett jobb snart och att ni kan flytta efter!
peppkram!

Kevlarsjäl sa...

Wow Trillis! Vilken resa ni påbörjar nu. En livsomvälvande resa. Första steget - att din make reser. Du och dottern stannar. Det måste vara otroligt tufft. Att inte veta när ni ses igen. Jag hoppas att han hittar jobb fort och att det funkar för er dig och dottern kvar här hemma. Håller tummarna hårt för er!

Och du, i ett sånt här läge är kanske träning sekundärt. Självklart behövs det för att vi ska orka men på ett sätt som funkar. Du får köra på din cykel och bodyrockpass och kanske få till barnvakt för att komma ut och springa ibland.

All styrka till dig!

Kram

Lotta Fokuserad Energi sa...

Första steget på er ny resa startar NU. Vad spännande! Hoppas att det flyter på att maken får jobb jättefort. Jag håller tummarna att det går kanon för dig med hemmaträning och annat.. Förstår att det är tungt ett tag nu men snart får ni bo ihop igen.. Kramisar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...