Sidor

onsdag 7 mars 2012

Beach for Life

Asså, jag är ju helt seg. Det var ju i måndags som planeringen inför Beatas utmaning skulle in! Jag tror det var senaste veckans sorg med maken som åkte som gjort att jag helt tappade fokus. Nu kommer i alla fall min planering. Bättre sent än aldrig!

Mål
- Midjemått på 75 cm (alltså inte navelhöjd utan midjehöjd)
- Vikten blir hemlig, men just nu är det bara nåt kilo kvar. Egentligen är det inte det viktigaste. Jag kan gärna väga mer än nu, men ha synliga muskler och plattare mage! Helt okej. Bilderna är det viktiga här faktiskt. Måste bara hitta en ny nakenfotograf som kan hjälpa till med det.
- Bikiniform helt enkelt. I juni planerar jag att köpa min allra första bikini. Och jag och maken ska strutta runt på nån strand i sommar i USA.
- 15 armhävningar på tå

Plan
- 12 veckor framåt. Startade i måndags kan vi säga :)
- Träna en timme varje dag (enstaka vilodagar). Någon dag i veckan köra stretch eller yoga.
- Funktionell träning
- Följa kostschema enligt Fitnessfighten. Två fria måltider i veckan. Ballar jag ur på helgen blir det striktare utan fria måltider till utmaningen är över.
- Ha olika utmaningar varje vecka. T ex yoga 15 min varje dag, 100 utfall om dagen etc. För att göra det lite roligare!
- Ha några fokusperioder där jag kör striktare. Hur länge och hur upplägget blir på dessa återkommer jag till när det är aktuellt!

Belöningar
- Köpa en snygg bikini
- Klippa och färga håret professionellt
- Restaurangbesök i NYC i sommar på en restaurang med stjärnor i Guide Michelin

How is that for a plan?


4 kommentarer:

Annie sa...

Vad innebär belöningar? När skall du belöna dig och för vad?

Om du klarat en sak? Två? Alla?

Hur är det med dig nu? Varit jobbiga dagar? Har tänkt på dig när jag tyckt de varit jobbigt. Ni har verkligen tagit ett starkt beslut för framtiden.

Beatatjata sa...

Det är nog jag som är luddig (What! Jag som är så pedagogisk...). Perioden startades i måndags. Upplägg kan man lägga in hela denna veckan om man vill vara med. Inte så noga, som sagt den mest ostrukturerade tävlingen i sajberspäjsets historia ;-). Grymt upplägg i alla fall!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt upplägg och är också nyfiken på när du får unna dig vad:-) Kramisar!!!!!!!!!!!!

Lisa sa...

Låter som en riktgit bra och rimlig plan! :) Bra med mål och belöningar efteråt :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...