Sidor

måndag 5 mars 2012

Framtiden

Fina Lotta och Jenny undrade vad hemligheten bakom framgången under Fitnessfighten var. Det var en bra fråga! Jag tror att det var dedikation till både kost och träning som var hemligheten. En timmes träning om dagen kräver disciplin och planering. Kosten var jag relativt van vid tidigare. Skillnaden var 100% avstånd från socker och en del mindre kolhydrater än jag ätit de senaste månaderna. 
Dessutom var träningen lite annorlunda. Mer fokus på andning, att göra rörelserna långsamt och korrekt. Mycket funktionella övningar. Cardio var insprängt i passet för att få upp flåset mellan.

Annie undrade hur jag kommer att lägga upp framtidens träning. Också en mycket bra fråga! Jag ska fortsätta med FFs upplägg. Byta ut lite övningar mot andra, men träna funktionellt och en timme om dagen. Någon vilodag emellanåt, när jag känner att det behövs. Ibland kommer jag att köra lite Bodyrockpass eller Kettlebell, men utöka (de flesta Bodyrockpass är ganska korta) för att det ska bli en timme totalt. Kanske lite cardio före och sedan efter på min fina motionscykel.

Maten kommer jag att fortsätta med på samma sätt. Jag kommer att ha två fria måltider i veckan. På helgen. Om det funkar. Visar det sig att måtten och vikten ökar igen så tar jag bort dem ett tag till. 

Jag och maken har en liten utmaning nu när vi är skilda åt. Nästan fyra månader har vi på oss. Vi ska träna och äta bra och sen jämför våra resultat. Vad vinnaren får har vi ännu inte bestämt. Det får bli nåt riktigt bra! 


4 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Tack för input! Det låter JÄTTEMYSIGT med din och makens gemensamma utmaning, jag ÄLSKAR sådant. Roligt att samlas runt något vettigt och sporra varandra. Massor med kramar till fina dig. Hoppas att du mår ok idag..

Karin - FitnessochHälsa sa...

Intressant att höra om varför du har lyckats så bra! Spännande att följa hur det går för dig framöver. Kul att du och maken "tävlar" mot varandra. Men det låter jätte jobbigt att ni ska behöva vara ifrån varandra så länge.

Anonym sa...

Tack för ditt svar! Inspirerande! :)
Lycka till med allt nu. Kram Jenny

anna sa...

Hej!
Bra upplägg tycker jag. Vad kul att ni har något att se fram emot tillsammans. Önskar er all lycka!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...