Sidor

tisdag 21 augusti 2012

Det jag missade igår tog jag igen idag!

Hela morgonen städade jag och donade i lägenheten. Det är bra mycket svårare att städa när man har grejer kvar! I normala fall flyttar man ju ut allt och SEN städar, eller städar medan andra flyttar ut. Men nu försvinner ju sakerna pö om pö. Och då är det supersvårt att hitta bra sätt att städa. Men nu börjar det likna nåt. Plus att jag packat alla resväskor. Några är det övervikt på. Medan på de andra är det för lite vikt. Jag får helt enkelt omfördela.
Jag gick också och hämtade mitt nya pass (varför ser man alltid ut som en seriemördare på legitimation?). Då stötte jag på min svägerska. Hon bjöd med mig på Pilates på kvällen och det tackade jag inte nej till. Så alldeles nyss körde jag en timmes pilates och sedan sprang jag en runda efteråt. Det blir nog härlig träningsvärk imorgon! Så, dubbelpass kan man säga! Plus att jag bakade en kladdkaka i morse då jag skulle få besök av mamma och company. Jag har ätit två bitar! Jo, tänker väl ni, det var väl ändå minst en bit för mycket? Men nej. Jag är stolt över att halva kladdkakan faktiskt fortfarande står på köksbänken, dvs ouppäten! Mitt gamla jag (och delvis mitt nya) skulle lätt kunna moffsa i sig hela kakan på en dag...

Morgondagens planka hörrni!!

Gör en sidoplanka. Böj knäna och stå på armbågen. Lyft upp midjan mot taket /rak i kroppen så klart. Som om ni har en vägg bakom er/ och så ned. Nästa gång när ni lyfter upp midjan, sträcker ni också ut det ben ni inte stödjer er på, rakt så att det följer din kropp. Sedan lyfts midjan ned och benet sätts tillbaka böjt. Fortsätt så. 3x1 minut på varje sida.

Fast det utsträckta benet ska inte röra golvet. Sedan lyfts det utsträckta benet tillbaka i böjd position. Upprepa. 

7 kommentarer:

Camilla sa...

Åhh kladdkaka är gott!! Bra jobbat att träna dubbelpass. Då var du absolut värd några bitar kladdkaka.

Maria sa...

Duktig du är med plankorna, nya varje dag. Blir iof inte så tråkigt då ... Pilates är bra träning, brukar ge träningsvärk.
:)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt jobbat:) Hoppas att du är lycklig och mår bra i själen:) Kram

Lisa sa...

Det SKA du vara stolt över! Hemma hos mig hade kladdkakan varit borta innan den ens blivit klar i ugnen;)....

felicia sa...

men å så gott med kladdkaka!! sjukt länge sen!

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar med kladdkakan. Precis. En seger när det inte blir så :) hoppas allt går bra med städningen nu, så är du ju snart tillbaka i NY igen.

Ingmarie sa...

Är det undre benet det som du stödjer dig på? Dvs det som är böjt?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...