Sidor

fredag 10 augusti 2012

Ingen träning så långt ögat kan nå

Så, tredje dagen utan någon större träning. Plankan så klart. Men nå more. Jag är fortfarande jetlaggad och tar det piano tills imorgon. Imorgon blir det ett Bodyrockpass no matter what. På söndag blir det löpning.

Jag har ju heller inte vägt mig på hela sommarensom ni vet. Nu, när jag är i lägenheten, åkte vågen fram. Jag kunde inte motstå. Fast jag inte vill erkänna det högt så var jag livrädd att jag skulle gått upp 3-5 kg. Det är en vanlig grej för mig. Jag kan lätt gå upp så mycket på en vecka, men då är det oftast vatten och annat skit. Permanent 3-5 kg går jag upp på 2-3 veckor och de kilona är jobbiga att få bort.
Men döm om min förvåning när jag såg att vågen står på + - 0! Helt okej. Trots att min sommar varit allt annat än nyttig. Visst, träningen har varit som vanligt, fast mer löpning. Maten? Ja, ni vet. Härligt! Nu känner jag mig mer motiverad att gå tillbaka till rutiner efter Sverigeresan om några veckor.

Hoppas planktumaningen går bra! Meddela gärna vad ni tycker om de olika plankorna! Dessutom, tycker ni att någon planka är för svår eller för jobbig, gör hellre den vanliga plankan. Det är ingen idé att göra en svår planka om du ska tappa formen. Då kan man skada sig!

Morgondagens planka blir PLANKA med vrid.

Stå i planka med händerna i golvet som igår. Ta sedan vänster knä och dra diagonalt upp mot höger arm. Liksom vrid upp knät mot motsatt arm. Viktigt att vara rak i kroppen fortfarande. Sätt tillbaka och dra sedan höger knä mot vänster arm. Alternera i 3x1 minut. Kan ni längre kör på det!




5 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt att du är nöjd med invägningen:) Jag vågar inte väga mig.. Finns risk att jag väger 10 kg mer än ett år sedan och det vill jag inte veta, jag är ju så nöjd med mina nya muskler:) Jag är nöjd med okulär besiktning just nu:) Magränder vertikalt - check, magränder horisontellt - hmmm ge mig ett tag till:)
Kram på dig! Välkommen hem!

Västgötskan sa...

Den här har jag kört. GALET jobbig! :-)

Suzan sa...

Skönt att vågen visade +-0

Anna sa...

Den är bra den plankan, bli kanske att jag kör den imon =)
Jag var hos tandläkaren :/

Anonym sa...

Härligt med vågen, jag har inte vågat väga mig än efter semestern. Visserligen känns kläder och sinnet ok men jag har så svårt att låta bli att väga mig... Ska öva :) hoppas du har det jättebra i Sverige nu <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...