Sidor

torsdag 2 augusti 2012

Hösten

Om jag nu får jobb i höst kommer jag att ha mycket mindre tid att träna. Jag kommer att fara hemifrån runt 06 på morgonen (och eftersom vi bor så litet är det omöjligt att träna hemma på morgonen. Folk ligger och sover i alla rum) och sedan komma hem runt 19.00. Familjen kommer alltid i första hand när det gäller fritid. Speciellt som jag inte får träffa min dotter på hela veckan annars...hon somnar runt sju-åtta på kvällen när hon går i skolan...

Till en början kanske jag kan gymma med maken när hon somnat eftersom vi bor med svärmor, men när vi väl bor själva är det omöjligt. Det blir alltså mycket planerande. Lunchrast är inte tal om. Den är på 30 minuter och inga andra raster. Att gå hem från jobbet är också omöjligt eftersom det är för långt...
Tips?

7 kommentarer:

mammaspring.com sa...

Kan du ta dig en del av arbetsresan till fots? Eller med cykel? Ta annars med dottern ut på en löprunda och snacka igenom dagens händelser.

Jag har bara 12 km till jobb så jag springer/cyklar året om. Då jag kommer hem brukar vi fara iväg hela familjen ut och springa/cykla osv - familjetid kombinerat med motion = perfekt!

Lisa sa...

Tufft! Men ofta brukar tillfällen uppenbara sig när msn väl börjat jobba. Jag trodde aldrig jag skulle hinna träna nu när jag börjat jobba, men det går. Dock har jag ju ingen familj att prioritera;) Hur lång resväg är det till jobbet? Cykel är för fasen GULD!

Anna sa...

de där lät tight med tid på alla håll :/ hoppas du hittar en lösning.. kram kram

Camilla sa...

Oj, det var en svår ekvation att få ihop. Att utnyttja helgerna är naturligtvis ett tips. Att lyckas utnyttja en bit av pendlarvägen eller att köra ett pass hemma eller kortare joggingtur efter att dottern somnat. Jag tror att du kommer att lösa det så småningom.

Ingmarie sa...

Säger som några andra. Kan du frakta dig till fots en del av vägen hem? Cykla ibland. (Cykla dit ena dagen och hem andra t.ex)Kan du och maken ge varandra en "frikväll" / vecka kanske? Då ni får göra vad ni vill (=träna)
Lägg fokus på mycket helgträning och involvera familjen.

Anonym sa...

Ojdå... Hmm helgerna är ju givna, och att kanske gå av en station tidigare och gå/cykla...
Du kommer att finna lösningar när det väl är dags!!

Gabbi sa...

Träna hemma med maken efter att dottern lagt sig! Kör 20 intensiva minuter á la Bodyrock eller Zwow (kolla youtube!). Och ta tillvara på all vardagsmotion du kan under dagen så ska du nog få till det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...