Sidor

lördag 4 augusti 2012

Mycket löpning + planktutmaningen

Sedan vi hittade den nya leden i skogen har det blivit mycket vandring och löpning. Vi brukar gå till spåret och det tar ca 30 min enkel väg. Sedan springer vi språret som tar drygt 20-25 minuter. Maken är precis i startgroparna av sin karriär som löpare så vi tar det lite piano och sedan kommer vi att utöka. Jag själv har heller inte lagt mycket krut på löpningen det senaste året så jag måste bygga upp min styrka jag med.
För övrigt börjar plankutmaningen på torsdag! Hoppas ni är redo? Jag kommer att lägga upp en ny planka varje dag, förmodligen på kvällen så att man kan köra utmaningen nästkommande dag (vissa kanske tränar tidigt på morgonen menar jag). Ge gärna tips på er favoritplanka!!

10 kommentarer:

Anna sa...

Blogg.se har lite problem tyvärr :/
De är så när jag kommentera hos andra oxå ibland :(
räkor är ju så gott, hoppas du får tag i några billiga snart. Kramar

Anonym sa...

Vad kul med plankan! Jag ska suga åt mig vad jag kan! Kommer köra Annies upplägg från juni/juli rakt av från 1/9. Har sett framemot din utmaning, men nu kör jag ju R4F :D

Camilla sa...

Känner mig lite korkad, men jag trodde bara att det fanns en variant på plankan...

Maria sa...

Kul med utmaningar, fast jag blir lite stressad av det. Hade en plankutmaning för några månader sen. Sen hade jag svårt att göra plankan i flera veckor .. Men nu gör jag det nästan varje dag igen.
Finns så många olika sätt att göra den på ..
=)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jag ska följa dig och heja på ;-.) kör hårt!! kramisar PS mer bilder!! Vill se dig :-)

Gabbi sa...

Åh, finns så många roliga..planka m rotation,gående planka fram, gående åt sidan, planka m armbåge mot knä osv.. :D

Maria sa...

Gjorde lite plankor i morse och tycker nog den som känns mest (av de jag gjorde) är den med fötter på pilatesboll - armbågar i golv. Just att hålla balans blir att det blir extra jobbigt. Gjorde även sidoplankan med fötterna på en trapp, kändes den med rejält.
=)

Anonym sa...

Jag är på!!!

Maria "igen" ... ;) sa...

Fötterna i TRX verkar också grymt .. Har tyvärr ingen sådan än.

Malin-Charlotta sa...

Jag är på! Behöver nya saker i träningen :) Ska försöka att tipsa lite också ! Heja oss!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...