Sidor

måndag 6 augusti 2012

Kosten kostar cm

Jo, jag får väl medge att några centimeter har krupit tillbaka på kroppen de senaste veckorna. Å andra sidan har jag inte haft så mycker restriktioner, utan har försökt att skaffa en balans. Nu när jag inte äter som jag brukar annars menar jag. Samtidigt är det inget jag är orolig för. För första gången i mitt liv tror jag. Jag känner mig trygg i mig själv. Jag trivs. Jag ser helt okej ut. Jag är stark och uthållig. Jag äter nyttig mat för det mesta. Jag käkar lite gott. Kanske varje dag ibland, ibland varje vecka. Jag tränar det jag tycker är roligt och varierar mycket. Orolig är jag inte med andra ord. Samtidigt vet jag med mig själv att det finns en risk att det bär iväg. Det har hänt otaliga gånger tidigare. Därför gäller det att hålla koll...
Är ni nöjda? Vad är er akilles?

5 kommentarer:

Maria - Helt (h)ärligt! sa...

Sund inställning! Har varit samma för mig i sommar. Känner dock att det är dags att ta tag i det och styra upp rutinerna lite nu då jag också unnat mig lite för ofta på sistone. Eller "för ofta" är väl en definitionsfråga men när man en gång haft fettceller som varit fyllda så skriker de efter mer fett att fylla med så jag får vara försiktig helt enkelt... Jag har lagt på mig flera kilo sedan dieten och det är inget som stör mig, så länge jag har sunda vanor, äter bra mat (kanske lite för mycket mat, därav viktuppgång men en "sund" sådan och inte en som är byggd på slisk liksom) och orkar träna. Men nu har det som sagt blivit lite mycket av det goda så jag ska försöka hitta tillbaka till bra vardagsrutiner i alla fall, så får helgerna se lite ut som de vill :-)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jag såg på bilderna att du ser frisk, stark och välmående ut och definitivt vältränad!!! Jag är glad att du har balansen och kan njuta och må bra!! Jag har oftast balansen men ibland blir jag besviken på mig själv men VÄLDIGT sällan nuförtiden. Minns nog inte när det var sist faktiskt. I en perfekt värld så vill jag ha mer synliga magrutor och väldefinerade armar och kanske jag kommer dit, men jag tänker inte svälta mig, gå hungrig eller banta. Jag tar mig dit, långsamt, långsamt.. KRAM

Anna sa...

Jag håller tummarna för att du hittat din balans. Jag kan ha svårt med de ibland. När känslorna ta vid :/ Annars tycker jag att jag är grymt duktig :D

Lisa sa...

Jag försöker också att äta nyttigt, men unnar mig något gott varje dag:) det känns som att man kan göra det när man tränar!

På ett år (sen jag blev skadad) har jag faktiskt gått upp över 8kg, styrketräning och cykling är ju inte lika förbrännande som löpning, men jag måste säga att jag är otroligt NÖJD med min viktuppgång:)Jag ser fortfarande vältränad ut och känner mig stark, det är huvudsaken! Och hur smal var jag inte innan i så fall? Haha... Jag tycker tat det är bra att du känner idg nöjd, och tränar det du gillar!!

felicia sa...

"jag käkar lite gott. kanske varje dag ibland" haha älskar ärligheten och den härliga känslan att man är medveten och man gör valen.. det är exakt DÄR man vill ligga =D

så länge man själv gör valen och vet att ens livsstil är hälsossam i övrigt så gör ju gottis och något kila extra faktiskt ingenting! =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...