Sidor

söndag 19 augusti 2012

Halleluja jag har tränat!

Kan ni tro! Fast inte klockan 07. Jag pallade inte att kliva upp. Hur sjutton ska jag kunna börja jobba igen när jag väl får jobb? Jag vet inte.
Jag fick börja med att göra skyltar till min loppis jag hade och sätta ut dem. Det tog nästan två timmar. Sen kom det folk och det var nästan full rulle hela dagen. Riktigt roligt. När stormen bedarrat tog jag mig ut på en promenad/springtur på nästan en timme. Och därefter körde jag ett asjobbigt Bodyrockpass.

Det såg fasiken inte så jobbigt ut på papperet, men när det väl genomförde...puh!
Sätt din timer på 2 rundor. 6 minuters arbete och 1 minuts vila. Köra följande fyra övningar i cirkel till timern piper. Vila en minut och kör sedan 6 minuter till.

1. Bakåt-utfall 12 st (6 per ben)
2. 6 stycken star jumps (kommer ni ihåg plankan? Stå med händerna i golvet i planka, rak kropp och hoppa sedan isär med fötterna och ihop igen)
3. 6 push-up med benlyft. Gör en push up, lyft höger ben. En till, lyft upp vänster ben. Sex gånger.
4.6 upphopp. Stå bredbent med benen, gör en djup knäböj och från "sittande" skjuter du ifrån och hoppar jämfota upp i luften.

Görjobbigt!

Morgondagens planka blir sidplanka med hantel.

Stå i sidplanka med antingen handen i golvet eller armen. Med den fria handen tar du en lättare hantel och lyfter upp ovanför kroppen. Sedan "svingar" du den framåt över kroppen och mot den andra armen och tillbaka. 3x1 minut på vardera sida. 


Man kan också föra hanteln längre ned än bilden visar. Liksom under din kropp.

Har du ingen hantel kan du ta en liten plastflaska, 50 cl och fylla med vatten eller sand. Blir perfekt!

8 kommentarer:

Västgötskan sa...

Låter som ett bra pass! :-)

Anna sa...

Du får testa någon gång. Inget jag kommer äta ofta, men otroligt bra alternativ :)
Gött med träning och bra jobbat. Du kör alltid så galet grymma pass :)
Tack för tipset på plankan, den ska jag testa :)

Maria sa...

Bra pass .. ska spara tipset!
=)

Beatatjata sa...

Verkar hemskt, i vanlig bodyrock-ordning. Och när du är hemma i NY igen kommer du orka upp på morgonen igen för då är morgonen typ mitt i natten och du har inte hunnit somna så gott... Äääh, nåt sånt...

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt att du tränade!:) Hur gick det med loppisen? Blev du av med det du ville? kram

Camilla sa...

Man får vara glad de gånger det blir träning och inte sörja de dagar som det inte blev något. Du kommer upp på morgonen när du väl ska börja jobba. Det är skillnad på att vara tvungen att gå upp eller att bara ha tänkt sig att gå upp.
Kul att det kom mycket folk på loppisen. Blev du av med de mesta sakerna också?

Lisa sa...

Usch ja för träning på morgonen!! Förstår inte folk som klarar att tex köra spinning vid 6.15,,, hjälp! men du hann ju ändå så då gjorde det ju inget;)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Det gjorde du bra! Härligt när träningen verkligen känns av!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...