Sidor

söndag 8 april 2012

Bodyrock dag ett vecka två plus förtydligande

Jag är ledsen att jag är lite virrig ibland! Glömmer lätt att ni inte ser in i min hjärna och vet hur jag tänker! Så för alla fina blondiner där ute, och för min egen inre blondin, så kommer mitt träningsupplägg för april här igen:

5 dagar Bodyrock + lite eget upplägg efteråt ibland när jag känner att det blir ett för kort pass
1 dag gymmet - där jag inte kör vikter utan LÖPNING på löpband (söndagar)
1 dag vila/yoga (onsdagar)

Det blir sju dagar? Jag tror det. Hur maj ser ut återkommer jag till!

Gårdagens Bodyrockpass såg ut som följer (finns i sin helhet HÄR):

Timer på 10 sek vila, 50 sek arbete, 8 rounds. Kör så mycket du kan av dessa under 50 sek vardera:

1. 2 armhävningar + burpee + tuck jump


2. 10 höga knän + 10 mountain climber


3. 2 armhävningar + hoppa över sandbag (eller hoppa över nåt annat lite högre alternativt box jump)

4. 1 grodhopp framåt + 1 armhävning

Kör dessa övningar två gånger i cirkel. Dvs 1.2.3.4.1.2.3.4

Jag tyckte passet var något kort så jag satte timern på 10 sek vila, 50 sek arbete, 24 rundor och körde:

1. Bicep curls
2. Wood chop vänster (lyft sandbag eller vikt från vänster knähöjd upp mot höger axel. Som om du hugger ved)
3. Wood chop höger
4. Hopprep
5. Upprätta rodd
6. Benlyft (för nedre del mage)
7. Star crunches - höger hand möter vänster ben. Alternera.
8. Hopprep
9. Gående utfall med vikt
10. Benböj utan vikt
11. Gående utfall med vikt
12. Hopprep
13. Triceppress, liggande
14. Höftlyft med höger ben
15. Höftlyft med vänster ben
16. Crunches, raka
17. Hopprep
18. Sidlyft med hantlar
19. Stående rodd
20. Hopprep
21. Bicepcurls
22. Hopp (hoppa isär med benen, böj benen som breda knäböj, rör med handen på golvet. Hoppa ihop med benen igen och upprepa tills klockan ringer)
23. Bröstpress
24. Hopprep

6 kommentarer:

Anonym sa...

Cooling!! Härligt kört!

Anonym sa...

Cooling!! Härligt kört!

Västgötskan sa...

Haha! Tusen tack, hälsar den här blondnen! ;-))

Wow, vilket pass. Varierade övningar är bra! :-D

anna sa...

Tack, vad snäll du är =)

Galet vilket pass, du måste vara supernöjd. Du tränar på kanonbra tycker jag!

Camilla sa...

Nu har jag kört mitt första hemmagympapass tack vare inspiration från dig och din blogg. Jag skrev ner lite olika övningar på en lapp i en ungefärlig ordning. Jag satte appen runkeeper i telefonen på intervaller om 50 sekunder och så körde jag. Jag började med 5-7 minuters uppvärmning.

Det finns potential för förbättringar i mitt upplägg men jag känner mig supernöjd att det blev av. Träning som blir av är ju den bästa sorten. Nu kan jag variera löpningen med dessa hemmagympapass. Kanon. Tack, för inspirationen :-)

Trillingnöten sa...

Camilla: Vad kul att höra om inspirationen!! Det är ju super! :) Jag blev jätteglad av din kommentar. Det tar ett tag innan man får in snitsen på passen, men sen lär man sig vad som funkar och inte funkar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...