Sidor

lördag 14 april 2012

Vad är Bodyrock?

Jag skriver på som om alla vet exakt vad jag menar och har värsta full koll på allt. My bad! 
Lisa frågade igår vad det är för cirkelträning jag kör egentligen och här kommer en förklaring.

Bodyrock är en community som startades av ett par, Zuzana och Freddy. De skapade hemsidan Bodyrock.tv med tuffa hemmaträningsvideor. Korta, men effektiva pass. Numera har Zuzana hoppat av och har skapat en egen community som ni finner HÄR. Freddy teamade upp med Lisa-Marie och kör vidare på Bodyrock.

Till en början var passen mest baserade på kroppsvikt. Det senaste året har det lagts till saker som sandbag, dipstation, ugiball och liknande. Sånt flash har inte jag och därför modifierar jag vissa delar så att jag kan utföra övningar i alla fall. Långt ifrån alla övningar använder utrustning så blir inte avskräckta. På sista tiden har de också lagt upp tre versioner av passen. En för nybörjare, en för medel och en för avancerad. 

Det som är bra att ha när man tränar Bodyrock är en intervalltimer. Jag köpte min online via gymboss.com. Den kostar där hälften så mycket INKLUSIVE frakt som här i Sverige. Här kan de kosta uppåt 300 kr. Jag köpte min från USA för 150 kr.

Som sagt: var inte rädd för att börja träna några pass från Bodyrock. När jag av en slump hittade dit via nån sökning på youtube förra sommaren blev jag livrädd. Och superimponerad! Hur sjutton gör man övningarna? Hur kan man vara lika fit som Zuzana? Det där klarar jag AAAALdrig. Men, nu, tio månader senare, kör jag på fullt ös. Testa ni med!

Zuzana


Lisa-Marie

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

En sådan kropp hade ju inte varit fel att ha... :-)

Ingmarie sa...

Tack för tips om gymtimern!
Och passen förstås. :-)

Malin-Charlotta sa...

Vilka rutor! Lägger in i minnet som motivationsbild!

Lisa sa...

Tack för infon!:) jag som var helt säker på att det var någon form av träning på typ "sats" hehe. Verkar spännande! Hr alltid haft grymt svårt att motivera mig till hemmaträning, så blir alltid rätt imponerad av de som lyckas:)

Carina sa...

Tack för beskrivningen! Jag hade också funderat vad bodyrock var för något! Måste prova!

Jo sa...

Älskar BodyRocking! Kör inte alltid passen som de lägger upp, sätter ofta ihop eget men svettas precis lika mycket för det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...