Sidor

lördag 21 april 2012

Utflykter och mellanmål

Att åka tåg till huvudstaden är spännande minsann. För det första vet man ju inte om man kommer fram ens. Men igår gick det bra! Tåget gick och jag fick plats att sitta. Som vanligt bokade jag ingen platsbiljett. 100kr extra enkel resa är de inte värt. Hade det varit 50kr eller mindre hade jag nog i alla fall funderat på saken...På vägen hem blev jag dock bortschasad ett par gånger och fick stå halva vägen hem. Varför betalar folk för sittplats? :p

Trevligt när folk lämnar kvar tidningar på tåget!

Regn så klart. Jag= oförberedd...typiskt

Mellis. Keso och hallon. 

Ägg som ligger och ruvar i väskan till andra melliset.

Mitt sällskap på toan. En jättespindel. Nä, så stor var den inte. typ. 

Första gången jag åkte tunnelbana själv i Stockholm. Jag svär. NYC är MYCKET lättare än Stockholm.

Riktigt god lunch. Lax, qinoa. fetaostkräm, marinerad rödlök och rödbetor. Mums! Gott och nyttigt.
Föreläsningarna var riktigt riktigt bra! Jag är glad att jag åkte. Enda trista att jag åkte tillbaka till vintern på väg hem. What is up with that liksom? Det är ju maj om en vecka!!!

4 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Skrattar när jag läser, jag skulle ALDRIG åka tåg utan platsbiljett.. jag vill sätta mig på min plats, dra på mig hörlurarna och jobba i lugn och ro... Kram vännen!

ANna sa...

Jag skulle aldrig åka tåg utan att betala för en plats. De är ju jobbigt att stå =) Skulle jag åka mitt i veckan så kanske, men en helg. ALDRIG :D
Vad gjorde du i huvudstaden?shoppade?

M sa...

Hade precis som ovanstående aldrig åkt utan platsbiljett! Tycker dessutom att det är extremt jobbigt när det sitter någon på min plats... ;0)

Lisa sa...

Verkar som att du haft det bra trots regnet:) Men man börjar ju att undra vart våren är!!? Jag kan avslöja att det fortfarande regnar här...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...