Sidor

lördag 14 april 2012

Dag 5 vecka 2

Gårdagens pass blev lite längre. Jag ökade på lite för jag hade energi.

Passet var ett intervallpass, dvs 10 sek vila och 50 sek arbete på följande fyra övningar:

1. Knee tuck, star jump, 3 spot jump och armhävning - låter krångligare än det är. Man står upp, kryper ihop och kramar knäna och hoppar ut i en jumping jack. Ned med händerna i golvet hopp ut med fötterna i plankan,  hoppa in med benen mot magen, hoppa ut så att du hoppat in och ut tre gånger. Den tredje gången "ut" så stannar du till och gör en armhävning och sen tillbaka till stående och krama om knäna. Kör om övningen till 50 sek har gått.

2. Overchair abs - här skulle man stå med raka armar i sin dipstation, lyfta benen över en stol samtidigt som man hänger i stationen. Jag har ju ingen dipstation så jag körde olika magövningar för varje 50 sek. Hittade inget bra alternativ.

3. Reversed pullups - körde i min TRX.



4. Step up på stol - alternera höger och vänster. Använd vikter.

Körde denna cirkel 4 gånger. Dvs 16 min totalt.
Cyklade 10 minuter.
Sedan hade jag fortfarande energi så jag satte timern på ytterligare 16 rundor och körde olika övningar. 
Tre stycken var för abs som jag kan tipsa om i ett annat inlägg lite senare!

3 kommentarer:

Fia sa...

Tack för tipset om ägget. Funkar det att vispa ner ägget även om man tillagar gröten i micron? Har du testat?

Lotta Fokuserad Energi sa...

Hahaha, du har blivit bästa atleten:-) Kramisar

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Grymt tränat! Låter som att du fick till mycket träning på den tiden!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...