Sidor

onsdag 25 april 2012

Jag fruktade...

...dagens pass ända sedan jag såg vad det handlade om tidigare under dagen. Det var nästan så att jag ville skjuta upp passet till en annan dag. Men så tog jag mig i kragen och satte igång. Och aldrig har 4 minuter känts så långt. Och samtidigt så kort.

Originalpasset ser du som vanligt HÄR. Timern sätter du på 40 sek vila och 4 minuter arbete. Ja, du såg rätt. 4 MINUTER. 
Jag missade lite utav passet och trodde att det skulle vara 1 runda, men egentligen var det 3 rundor. Det gjorde inte så mycket eftersom jag körde lite till i alla fall. Jag kommer att köra passet i sin helhet på fredag istället. Med tre rundor.

De första 4 min kör du dessa (alternerar tills klockan ringer)

20 split jumps med vikt. Jag körde utan vikt för min balans är usel. Stå som i utfall och sen hoppar du och byter ben i utfall.

10 staggered push ups. Det betyder att du gör armhävningar, men armarna är inte parallella. Ena armen är längre fram och den andra längre bak. När man gjort en armhävning, hoppar man med armarna, så den arm som var längre bak är fram och den fram är längre bak. Jag körde på knän och hoppade inte vid bytet, utan tänkte mer på form och korrekthet.

Andra 4 min:


20 reversed pull up. Körde min TRX.
10 plankhopp. Stå i plankan och hoppa med benen ihop till höger sida och sen vänster.

Tredje 4 min:
20 jump squat med vikt/sandbag. Stå i knäböj och hoppa sedan upp och sen ner i knäböj...
10 Dive Bomber. Görjobbiga. Kolla videon för instruktioner.

Jag är så jäkla besviken att jag bara körde ett varv. Fattar inte hur jag kunde missa att det var tre rundor. Typiskt att jag måste göra om och rätt på fredag, men rätt ska vara rätt. Japp. That is how I roll.

I alla fall körde jag 16 min core med lite olika övningar och avslutade med 15 min cykel i lagom tempo.


2 kommentarer:

StepUp 2 Fitness sa...

Wow vilket pass och bra jobbat. Och som du skriver, nu måste du köra det en gång till och då fixar du 3 ggr! Du är grym!!!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Aktiv, intensiv träning i fyra minuter är jobbigare än man kan tro. Förstår att du fruktade passet lite! =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...