Sidor

tisdag 3 april 2012

Måndagens rockpass

Vad jag gillar med Bodyrock är att passen är riktigt jobbiga. Man tar lätt ut sig och kör stenhårt. Svetten lackar. På min träningscykel har jag svårt att få till det där riktiga svettpasset. Men Bodyrock! OMG.
Måndagens pass blev pyramid av följande:

1. Alternate swing with sandbag (Swinga bagen eller KB och byt hand)
2. Shovel right (stå med fötterna lätt isär. Ha bagen på din vänstra sida- Böj knäna - vrid överkroppen och lyft upp bagen-svinga upp mot höger axel -tillbaka utgångslägen)
3. Shovel left
4. Clean and press right
5 Clean and press left

Börja med 10 stycken per övning. Nästa omgång 9, sedan 8 osv ända ned till 1.

Avslutade med 10 sek vila, 50 sek övning:
1. Reptile pushup mot soffa
2. Mountain Climber mot soffa
3. Star Push ups

Tre omgångar.

Viktigt är att ha rätt form under dessa övningar. Annars belastar man fel och kan få ryggsmärtor!

Jag körde denna workout till fina Lottas spellista! Det var länge sen jag körde träning till musik och Lottas spellista var super! Jag blev riktigt peppad!

5 kommentarer:

Träningen och livet sa...

Blev det Kettlebell istället för sandbag? Gick det bra?

Lotta Fokuserad Energi sa...

VIlket härligt pass!!!! No excuses, vi kör med det vi har, tänk att en soffa är så bra? :-) Vad roligt att du gillade spellistan, jag ÄLSKAR låten "älskar din stil".. MASSOR med kramar till fina braiga dig!

Ingmarie sa...

Verkar grymt! kanske kan du lägga in bilder så en sån som jag fattar hur man gör...? ;-)

Annie sa...

Älskar att du lägger up dina pass - snodde lite inspo till mitt hemmapass igår från ett av dina pass :=

Karin - FitnessochHälsa sa...

Det där med bodyrock verkar ju vara grymt bra träning! Duktig du är som har tagit på dig den utmaningen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...