Sidor

tisdag 17 april 2012

Det är bara...svett hos mig...

Just som jag trodde att båtten var nådd med grodhopps-burpees kom gårdagens Bodyrockpass..Oh. My. Freakin'. God. Jag vet inte om det berodde på att jag var allmänt seg hela dagen och hade haft lätt huvudvärk i halva, eller om workouten komponerats av nån lömsk sadist, men boy! var jag slut efter de helvetiska 30 minutrarna det tog att genomföra det!
På papper såg det inte hälften så djävulskt ut...

Passet igår var en pyramidworkout. Cirkla övningarna under. Första cirkeln gör du 10 av varje övning, andra 9, tredje 8 etc...you get it? (Originalpasset ser du HÄR utfört av sadistens egen slav Sean).

1. Switch lunges - med eller utan vikt. Jag körde utan. Tur var väl det, för jag höll på att avlida ändå. Gör utfall med höger ben, hoppa och byt ben till vänster fram och gör utfall...

2. Upphöjda armhävningar - sätt fötterna på ett bord eller nåt annat lite upphöjt. OBS! Som sitter fast! Annars är risken att du halkar av och bryter nåt. Gör en armhävning. För höger knä mot bröst och tillbaka. Gör samma sak med vänster knä. Detta är en repetition. Se så! Gör nio till...

3. Low jumping jacks - böj knän och håll knäna böjda. Hoppa in och ut med benen som om du hoppar Jumping jacks. Med eller utan vikt.

4. Nånting, dip, armhävning, dip - man skulle använda sin dipstation. Jag har ju ingen så jag körde 10 armhävningar plus 10 reversed pullups i TRX istället...funkade det med tror jag. Whatever. Jag dog typ.

5. Armhävning - tuck jump - hoppa över sandbag - Sätt en sandbag eller annat man kan hoppa över sidledes. Ner och gör en armhävning. Hoppa upp och gör en tuck jump som nedan. Hoppa sedan jämfota sidledes över sandbagen. Detta är en repetition. Du har tusen till att göra. Så känns det i alla fall.

Jag dog en smula...Ni ser ju:

Halvdöd snygging.

Halvvägs ned på golvet av utmattning..

6 kommentarer:

Fia sa...

Sv. Det där med svältläge tror jag är lite olika. Jag har i många år varit väldigt elak mot min kropp. Så fort kroppen tror att den kanske kan få lite för lite mat så spar den på allt, och jag blir blir kass i magen. Å nu ligger jag precis på gränsen tror jag.

Beatatjata sa...

Hjälp... Har inte vågat mig på jump lunge, verkar livsfarligt att hoppa runt på det där sättet. Och armhävningar? Ja, du vet ju. Jag måste nog träna några år innan jag kan ge mig på bodyrock igen!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Galet stark!!! Jag skulle inte fixa de övningarna:-) Jag hejar på dig!! Du är bäst

Karin - FitnessochHälsa sa...

Grymt jobbat av dig! Låter som ett jobbigt pass!

StepUp 2 Fitness sa...

Grymt jobbat! Du är stark!!! Ha nu en toppendag!!

Camilla sa...

Häftigt att du kan ta ut dig så mycket själv hemma. Jag är imponerad!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...