Sidor

tisdag 24 april 2012

Dag 1 vecka 4

Min kropp har saknat Bodyrock faktiskt. Jag körde senast i torsdags eftersom jag var upptagen fredag och lördag och sen söndag var det löpning på schemat.
Igår var det dags för första dagen på sista veckan av min challenge.

Jag började med 10 minuters cykeluppvärmning.
Och sedan blev det blev två rundor av följande (50 sek arbete, 10 sek vila. Originalpasset ser du HÄR):

1. Höga knän hopprep. Jag har ju hopprep men tycker att jag inte kan hoppa fort nog och sen snurrar jag in mif i det där jäkla repet och riskerar både liv och lem. Nä. Jag körde utan. Och det var jobbigt som tusan!

2. Utfall bakåt + sidoutfall. Ta en vikt, alt sandbag om du har. Gör ett utfall bakåt med höger ben. Tillbaka till startposition. Utfall åt sidan med samma ben. Byt sedan ben och alternera så tills klockan ringer.

3. Höga knäna med hopprep. Eller utan. Inga dödsfall tack. Bara starkare kroppar.

4. Monkey Push up. Stå böjd med knäna och händerna i 90 graders vinkel i axeln. Böjd dig ned mot golvet och sätt händerna i och ...äh, se. videon. Jag fattar inte ens själv vad jag pratar om.

5. Höga knäna med hopprep.

6. Push up med handduk. Sätt fötterna på en handduk som glider gansla bra på golvet. Stå i planka. Dra benen upp mot höger arm. Tillbaka till planka. Dra benen upp mot vänster ben. Tillbaka till planka. Gör en armhävning. Börja om. Grymt jobbig! Grymt...

Ab bonus:

50 sek arbete, 10 sek vila.

1. 1/2 burpee. Stå i planka. Hoppa in med benen mot bröstet och ut igen i planka. Dö en smula efter 10 sek. Fortsätt.

2. Tuck abs. Ligg på golvet med händerna på sidan och benen raka. Böj upp kroppen, överkropp och underkropp med benen lätt böjda samtidigt så att delarna möts på mitten. Tillbaka på mattan. Början om.

3. 1/2 burpee

4. Tuck abs.


Därefter körde jag lite tung styrka. Bicep curls, reversed pullups i TRX, tricep dips i triset. Sedan axelpress, raka crunches och en övning i TRX för bröstmuskel i triset. Sist körde jag enarmad rodd + omvända flyes i samma set x 3.

Veckans planering ser ut så här:

Måndag: Bodyrock + armar och axlar
Tisdag: Bodyrock + core
Onsdag: Bodyrock + ben
Torsdag: Bodyrock + rygg
Fredag: Bodyrock + TRX-pass (tips på bra TRX-övningar mottages tacksamt!)
Lördag: VILA
Söndag: Löpning + Zuzkalight

6 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt pass men ännu roligare beskrivningar:-) Hoppas att du får superhärlig dag!! PS Beroende på vilka mål du har så kanske du ska köra tungt först och sedan BR? Måste backa och läsa vilka mål du har.kram

Jenny - Pigg och stark! sa...

Haha superroliga beskrivningar :) You rock!! (och där försökte jag vara lite rolig)

Beatatjata sa...

HJÄLP vilket pass...

Fia FIT sa...

Vad roligt att hitta din blogg. Jag är också lärare och bodde i NYC i två år.... Fast nu har jag ju iof bott i Stockholm i 11 så det var ett tag sedan...

Vart i NYC bodde ni/ska ni bo?

M sa...

Vad är det du ska göra på söndag???

M sa...

Vad är det du ska göra på söndag???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...