Sidor

torsdag 19 april 2012

Bodyrock dag tre vecka tre

Det är tydligen beroendeframkallande med HIIT (som väl Bodyrock kan kallas?) och jag håller med. Egentligen skulle jag inte träna igår. Vilodag. Men eftersom jag ska vara borta och iväg hela dagen lång och sedan ha sällskap hemma under fredag och lördag blir det vila då istället. Ganska skönt. Därför passade jag på igår.
Ett benpass kan man väl kalla det? Inte det jobbigaste passet någonsin, men ger förmodligen lite träningsvärk så småningom...

Originalet ser du HÄR.

Följande övningar gör du 10 gånger, fem varv.

1. Reptil push ups - gör en armhävning och när du är nere mot golvet drar du upp ett knä mot din armbåge. Galningen Sean gjorde detta med fötterna på bordet och händerna på dipstation. Jag gjorde på golvet jag.

2. Siduppstepp på stol eller bord med vikt, höger sida - stå med höger sidan mot något att gå upp på. Gå upp sidledes med höger ben och dra upp vänster knä. Upprepa 10 ggr.

3. Siduppstepp på stol eller bord med vikt, vänster - gör samma sak som ovan men gå upp med vänster ben.

4. Kliv över något högt och gör sedan en knäböj med vikt - jag låtsades gå över en hög dipstation. När jag gått över en gång, gjorde jag en knäböj. Gå över en till, gör knäböj. Denna kombo är alltså en repetition.

5. Step upp med kick, vänster - gör en vanlig stepp upp på stol men lägg till en kick med det "lösa" benet.

6. Step upp med kick, höger - samma som ovan men med höger ben som upp-ben.

Sedan testade jag Beatas TRX-burpee. Och jäklar vad kul! Ska köra vidare på dem imorgon!



4 kommentarer:

Malin-Charlotta sa...

Godmorgon fina! Jag gillar dina inlägg om Bodyrock, lånar och testar övningar för fullt :)

Ang armhävningsmål så har jag fokuserat lite extra genom att avsluta 2 pass i veckan med olika typer sv armhävningar. Det kan ha varit i TRX en, på boll, på bousboll, på bänk, på tå (vanliga) med vikt på ryggen, excentriska. Det finns så många sätt att träna armisar på! Det viktigaste är ändå alltid att hålla en säker och bra teknik, i alla lägen!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt Trillis!!! :-) Superkram!

StepUp 2 Fitness sa...

Bra pass och bra jobbat!
Visst är TRX burpee en kul övning!!!
Kram!

Beatatjata sa...

Gött e de!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...