Sidor

fredag 27 april 2012

Värsta bra idén!

Jag har kommit på värsta bra idén. Jag lovar! Och jag måste nog patentera den. En sån här briljant idé kommer nog bara once in a lifetime och kan generera ett Nobelpris.
Det är t ex ofta jag vill spegla mig hemma i spegeln när jag tränar (den står så himla bra i vardagsrummet, precis där all action utförs) just för att mina muskler syns ganska fint i det speciella ljuset som kommer från fönstret. Det är väldigt smickrande. Och jag blir nästan beroende av synen.
Detta fenomen upplever jag ingen annanstans, då är musklerna liksom inlindade i fettet så fint och myser riktigt ordentligt och vill inte visa sig. Så jag tänkt...hör på det här alltså. Ramla inte av stolen!
En speciallampa som man bär på sig på nåt sätt som skapar det där fina ljuset så att även små myggmuskler får komma i rampljuset lite grann! Håll med om att det är värsta idén!


Jag kan erkänna att idén förmodligen kräver en hel del finjusteringar än så länge. Som, HUR ska mackapären sitta, hur STOR får den vara, kommer det att vara bökigt att ha den med hela tiden? Väcker man uppmärksamhet när man kommer med en ständigt närvarande lampa? Jag vet inte. Mycket möjligt. Å andra sidan vill man ju ha lite uppmärksamhet när de fina skuggorna av vackra muckler framträder...
Jag vet inte. Hiss eller diss på denna?

7 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Absolut HISS! På Scandic Grand Central i Sthlm är jag TOKSNYGG I spegeln, nästan perfekt! Jag kan spegla mig där hur länge som helst, sedan kommer jag hem och det ser inte alls bra ut. Det är ljuset på det hotellrummet, ALLA muskler syns.. Beroende framkallande... Kramisar

Jessica sa...

Tummen upp! Men du får fundera lite mer på HUR detta ska gå till kanske... ;-)

Västgötskan sa...

Om folk frågar; kan man inte bara säga att man precis fått en idé? (Alltså när en glödlampa tänds ovanför huvudet. För sånt händer väl inte bara på film??) ;-)

StepUp 2 Fitness sa...

Toppen! Berätta inte för mycket, folk kan sno din ide :)

F sa...

Det får bli HISS men då måste du radera ditt inlägg så ingen snor det ;-)

Va?! Har du inte alltid varit supersportig???? Det trodde jag!

Ingmarie sa...

haha. SMART!
jag är väl trist men på något vis tror jag det är enklare att helt enkelt lära sig bli nöjd med sig själv oavsett hur man ser ut....

Lisa sa...

Hahaha, så roligt inlägg. Alla känner nog igen sig, man har något favorit-ställe, med perfekt ljus och bra spegel, som man alltid är snygg på:) Personligen tror jag på idén "ljus-bärare": rika kan betala för att ha en personlig strålkastar-bärare, som ser till att ljuset faller perfekt på deras magmuskler jämt...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...