Sidor

fredag 17 februari 2012

16/29 Nedförsbacke

OBS! Vissa delar i inlägget nedan är skrivet med väldigt väldigt väldigt mycket glimt i ögat. Do not take me seriously.

Ja, det känns som nedförsbacke. Mindre än två veckor kvar nu. Fantastiskt! Jag hoppas verkligen att jag kommit en bit på vägen efter denna månad. Så hårt arbete som jag lagt ned. Det är ingen lek att träna 1 timme om dagen. Faktiskt.
Jag skrev till syrran igår att om denna Fitnessfight inte funkar är jag nog dömd till ätstörning för att få bort min mage. Ätstörd är jag väl ändå så det räcker, men ni fattar.
Och är det så, är det inte värt att försöka få bort fläsket. Så vill jag inte leva. Det ska vara kul att träna, det ska vara gott att äta. Det ska vara lagom av allt.

Gårdagens träning intogs på gymmet. Jag började med 10 minuter stentuff cardio på crossen. Andra setet cardio blev löpbandet. Och jisses vad jag sprang. Med lätthet tog jag nästan 10km/h på en gång. Kändes väldigt bra! Sedan ökade jag och till slut var jag på 12. Jag trodde inte jag skulle palla mer, men tryckte på 12.5 sista minuten. Känslan efteråt är oslagbar!

Kosten gick bra. Enda negativa var att jag inte hann med ett bra mellanmål på förmiddagen. Jag fick samtal och var tvungen att ta hand om en kille i klassen som har diabetes. Rasten gick och jag kastade i mig en knäckemacka i alla fall. Och till middag stekt, panerad fisk. Maken hade varit i farten så det var svårt att styra. Det var inte en jättefisk i alla fall.

3 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Njut av medvind och nedförsbacke! Tycker att du verkar ha benkoll och ibland får vi gilla läget och räta upp kosten idag igen. Även om du skriver med humor, så tänk på att en månad inte kan ändra så mycket, det är det långa loppet som gäller.. När jag sätter för höga mål och inte lyckas så blir dippen jobbig.. Massor med kramar!!

Elgot sa...

Jag är steget bakom dig Trillis :)
Tänker precis som du "funkar inte detta är det svält som gäller" och så ska bi ju inte ha det.
Men då har vi försökt!
Hejja på, du är jätteduktig.

Västgötskan sa...

Härlig känsla på löpbandet! (Om du nu inte var väldigt ironisk?) ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...