Sidor

söndag 12 februari 2012

Demonerna kommer över mig

Idag på eftermiddagen har jag haft ett helvetiskt godissug. Det enda som cirkulerat i skallen har varit marabouchoklad, lösgodis, min supergoda nougatiga kladdkaka med nötter och en klick choklad, semlor (särskilt wienersemla som jag aldrig ens ätit!), lakritsbåtar, chokladcheesecake, cupcakes och vingummin. De flyger omkring och attackerar titt som tätt.
NÄSTAN så att jag rusat till närmaste affär och införskaffat lite gott. Istället har förnuftet segrat. Tack och lov. Jag gör lite bananglass till kvällen. Kanske blandar i lite frusen mango också för att lyxa till det. Lite hackade nötter och kokosflingor på det...
Men detta hindrar mig inte från att fortsätta tänka på choklad, vaniljmunkar, chokladbollar, marsipantårta, Jellybeans och After Eight...och blåbärspaj med vaniljsås. Och så nybakta kanelbullar. Pepparkaksdeg. Och napoleonbakelse...och...

Min våta dröm just nu

3 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Shit vad sötsugen du gjorde mig nu!! Jag har ju 3 chokladtårtbitar infrysta efter kalaset igår.. ojojoj, nu måste jag ta mig samman.. Håller tummarna att du mår bättre snart. Massor med kramar

Västgötskan sa...

Oj oj oj, det var mycket sött i tankarna! Är det den nya kosten som gör det? Låter jobbigt. Hoppas det släpper! :-)

Gabbi sa...

Bra att du stod emot...en fråga: Ligger du mycket under din vanliga kaloriintag nu med FF? Har en kollega som kör samma upplägg, 1500 kcal?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...