Sidor

tisdag 7 februari 2012

Problem i paradiset

Av olika anledningar är jag snart tvungen att säga upp mitt gymkort. Och det suger. Måste träna hemma och därför också ha nån slags cardiomaskin. Helst helt gratis eller ännu billigare :)
Hantlar och sånt ordnar sig, det finns ju en del man kan lyfta (har man tittat på Biggest Loser USA så vet man att det går med vad som helst)...
Nu funderar jag på hur detta ska gå till. Jag älskar ju att springa, men ett löpband är dyrt och högljutt (sist jag hade ett löpband hemma i lägenheten höll vi på att bli mördade av grannen typ)...crosstrainer är billigare, men egentligen är verkligen oförtjust i detta.
Ute kan jag inte springa (har ingen barnvakt) och att hoppa hopprep i 45 minuter är otänkbart. Hur göra?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du får helt enkelt "lära dig" att tycka om crosstrainern. Den är billigast, låter minst och tar också minst plats. Och så fort du får möjlighet får du ge dig av utomhus på löppass :-)
Själv har jag inte ens plats för en crosstrainer i vår lilla överfulla lägenhet... det får vänta tills vi köper hus eller nått (typ 2025).

Lotta Fokuserad Energi sa...

Ledsen att höra om trubbel i paradiset, livet går upp och ner.. Jag har upsizat och downsizat många gånger.. Du får hitta en väg som funkar för dig och som du tror på. Jag väljer att fokusera på det som är möjligt, annars blir jag knäpp. Så vad är det som GÅR att göra? Foka på det och gör det:-) kram!

Västgötskan sa...

Jag är inte heller förtjust i crosstrainers... Finns det inga "tysta(re)" löpband då? Jag hade gärna haft ett hemma, men som du säger. Tyvärr kostar det väl en del... :-(

Beatatjata sa...

Alltså egentligen kan du köra cardio och intervaller med typ kettlebells. Lättare vikt, massor av swings tex. Gör tabata-intervaller för extra flås. Tyngre vikter för ytterligare flås. Ut och promenera för lågintensiv cardio, spring när vädret tillåter. Finns faktiskt massor av cardio du kan göra utan maskin!

Beatatjata sa...

Och fler tips, om du inte har barnvakt. Placera dottern i sandlådan, typ, och spring runt. Typ idioten. Fram och tillbaka, upp och ner, runt runt i 20 minuter. Klart! Hon är ju stor nog att underhålla sig själv i sandlådan en stund. Stoppa henne i en vagn för promenad också, eller lär henne att cykla under våren - då blir det fart på´t!

Z sa...

X-fit va kul men jobbigt.. o ännu värre idag då jag har träningsvärk i hela kroppen. Ja, det känns verkligen att man har en kropp. Men det kanske är för väl det så man blir påmind att man måste ta hand om den med!

Träningssaker hemma är svårt. Jag har mitt Wii med balansbräda. Finns en hel del bra träningsspel till. Men ett Wii kostar ju lite.. men det är om du kan hitta nåt begagnat.

Sen när det blir lite varmare ute så ta med dig ditt barn ut i lekparken. Vet inte hur gammal han/hon är men ut och lek, sparka boll, sätt henne/han i sandlådan och spring fram och tillbaka i snabba och långsamma intervaller.. ta en hink och fyll med sand så får du en bra kettlebell. =)

ZtorZillen sa...

Jag har löpband från adrenalin, det är skitbra, gav ca 3000 kr, tycker inte det va så dyrt med tanke på hur ofta jag använder det. Visst låter den lite, men inte så att grannarna klagar..å då tror jag att det mesta ljudet uppstår på grund av min tjockis-het ;)

StepUp 2 Fitness sa...

Tråkigt men som Beata skriver, du kan köra mkt cardio utan maskiner. Kör cirkelträning med kb, hopprep, burpees... funkar lika bra. Du kommer att hitta lösningar! Kram!

maria mollstedt sa...

Hmmm, är själv kass på hemmaträning men i sommar när vi är ute med båten har jag tänkt investera i ett sådant XT-någonting rep, ganska dyrt iof men det finns billigare alternativ.

Förstår din panik - absolut. KB är ju många som kör med, finns ju en massa experter i panelen :)
Hmmm lycka till hursom :)

Suzan sa...

Springa uete?

Malin-Charlotta sa...

Håller tummarna du vinner tävlingen så du kan handla ett TRX! Jag kör ca 80 % av mina konditonspass där nu och ligger mellan 68-78 % av max. Och då kan jag ändå inte köra någon benträning vilket får upp pulsen ytterligare! Så kan du kombinera att springa ute när du har tillgång till barnvakt :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...