Sidor

tisdag 14 februari 2012

Helgtrött?

När jag går upp klockan 05 på vardagar, jobbar hela dagen, tar hand om familjen, tränar på kvällen och sen lägger mig vid 21.30 är jag mycket piggare än när jag på helgen vaknar 07, slappar hela dagen, tränar, går på promenad med dottern, lagar mat och lägger mig vid 23. Hur kan det komma sig? Jag blir liksom trött och seg. Gäspar. Skulle vilja sova mitt på dan. Känns helt bisarrt.
Samtidigt vill jag ju inte gå upp samma tid på helgen, vill inte skutta ur och börja pyssla med ditten och datten på en gång...Jag måste fundera på hur jag ska göra. För på helgen är jag superseg! Och det är verkligen otrevligt och obehagligt.


3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Antagligen för att du kopplar av på helgen och först då känner hur trött du är. Tillåt dig att sova (kanske ännu mera?) på helgen!

Träningen och livet sa...

Jag håller med Karin, det är först när man slappnar av lite mer som man känner hur kroppen verkligen mår.

Malin-Charlotta sa...

Karin får medhåll här med. Tillåt dig att koppla av, kroppen talar till dig. Vi behöver inte ha 120 jämt (jag har också trott det). Vi behöver varva ner för att kunna varva upp. Annars stannar motorn av överhettning när man minst anar det.

Ta hand om dig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...