Sidor

onsdag 8 februari 2012

Livsstilsförändring

Jag fick en kommentar av fina Lotta som undrade hur denna utmaning Fitnessfighten egentligen fungerar. Är det en månad eller är det all framtid? 
Jag kan lova att det är en livsstilsförändring vi pratar om. Den här månaden är som en Kick-start. Striktare kost (men ändå en kost jag kommer att fortsätta med efter den här första månaden) och ett annorlunda träningsschema. Efter denna månad kommer jag inte att träna varje dag, utan ungefär lika mycket som tidigare.

Varför denna Kick-start? Jo, efter min förra utmaning hade jag ingen Plan B. Vad som komma skulle efteråt? Jag hade tänkt köra på i samma stil med fler utmaningar efter den 22 oktober förra året. Vad jag inte räknat med var att kropp och psyke var helt slut efter fokus i tre månader. Jag orkade inte palla trycket. Mina resultat var toppen, men när utmaningen var slut hamnade jag i en slags dipp. Jag slutade fokusera och tappade mycket av formen.
Sedan den 1 januari har jag vänt på skutan. Sakta men säkert har jag lyckats erövra de bra vanorna i form av kost och motion. Dock har det känts som om jag harvat i samma spår med allt. Jag behövde en nytändning! Då såg jag Linns tävling där man kunde vinna en månad med Fitnessfighten så jag chansade och vann!

Jag ser detta som första månaden på resten av mitt liv. Jag har en plan B efter februari! Och den här gången är jag beredd på alla eventualiteter!


2 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Mysigt att läsa,ville bara förstå. Vi behöver äta ordentligt med bra näring så vi orkar träna,leva, stå emot sjukdomar, vara mamma/fru mm. Glad att läsa att det är en långsiktig approach.MASSOR med kramar!

Västgötskan sa...

Jag skulle också vilja ha en plan B just nu, känner jag..

Bra gjort, att du hittade inspirationen igen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...