Sidor

måndag 12 december 2011

Alla grannar är emot mig

Igår var det rena rama festligheterna i min trappuppgång. Jag tror att grannarna vet att jag har svårt att stå emot godsaker dessa tider. Först var det pepparkakskavalkad. Det luktade pepparkakor överallt när jag sprang upp och ned till tvättstugan. Den doft som spred sig vittnade om att minst två grannar bakade. Annars har jag svårt att tro att det skulle lukta så himla mycket.
När jag sedan var på väg till gymmet var det en annan evil granne som beställt hem pizza. Jag som drömt om pizza i en månads tid! Något måste göras. Mina grannar är onda!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha:-) Jag vet vad du menar, på ena sidan har vi underbara Rebecca som äter som jag gör,men på andra sidan har vi Maggan och Göran (härliga pensionärer) som knackar på titt som tätt med nybakad tårta, kakor, bröd, bullar mm. Hur sjutton ska man kunna stå emot det? Nu har hon börjat att bara ringa med godisar på lördagar för som hon säger "-Visst har du ätardag idag?" Skratt. Min make uppskattar dock detta, hon räddar honom från mina "nyttiga" varianter.. :-) Ha en härlig dag!! Kram

StepUp 2 Fitness sa...

Haha, det måste vara tufft! Jag har inte det problemet, vi är bara två hus på vår gata. Ensamt ibland :( Ha en bra dag och utan mer frestelser ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...