Sidor

fredag 2 december 2011

Mitt i boken och träningslycka

Nu är jag mitt i Dolph Lundgrens träningsbok och har väl ögnat igenom resten också, men inte haft full fokus ännu.
Något han skrev var väl ganska smart:
Är man sjuk eller skadad ska man låta bli att träna. Dolphs visa ord låter:

Träna smart - inte desperat

Ja, Dolphan, jag hade inte kunnat sagt det bättre själv. Tro det eller ej. Jag har väl varit smart de senaste två veckorna. Dock märktes det på flåset igår när jag satte igång med träningen igen.
Jag körde Bodyrock:

15 sets of 2 squat jumps followed by 3 half way pushups with power up
6 sets of 10 kickups followed by Mountain Climber peaks
4 sets of 10 one leg squat jumps followed by 10 one legged peak press (per leg)
20 turn over push ups


Eller kika HÄR för mer exakt info. Superduper jobbigt. Körde 8 minuter abs också. Egenhändigt komponerad och avslutade med lite kettlebellswings som finisher. I am back!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vad härligt för dig!! :-) Flåset kommer snart tillbaka! Är boken läsvärd för oss eller är det mycket vi redan vet? kram!

Beatatjata sa...

Gött e de!! måste spana in på bibblan, glömmer av att det kan finnas såna böcker där :-)

Anonym sa...

Kul att du är frisk nu! Jag undrar hur gammal du är? Och tack för kommentaren ;)

StepUp 2 Fitness sa...

Den måste jag också låna, såg den faktiskt på bibblan här :) Bra jobbat idag!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...