Sidor

torsdag 29 december 2011

Min träningshistoria

Annie skrev lite och frågade läsare om vad de tränar och hur de tränat tidigare. Det inspirerade till ett alldeles eget inlägg.
Jag har alltid varit nyfiken på sporter och varit på väg att starta en massa, men sen har det liksom runnit ut i sanden. Som sjuåring red jag och spelade fotboll, men mina föräldrar skilde sig och det var lite kaotiskt ett tag. Därefter började jag spela handboll och det trivdes jag massor med. Jag spelade säkert ett år. Vi flyttade till en annan stad som inte hade nåt lag och min mamma hade varken tid eller pengar att skjutsa flera dagar i veckan eller på matcher. Innebandy och pingis testade jag, men gillade inte så värst. Idrotten i skolan var fruktansvärd (även om jag hade hängivna lärare). När jag sedan började gymnasiet och flyttade hemifrån var jag ute och sprang flera gånger i veckan. Idrotten var fortfarande inte rolig, men i och med att det var mer valfritt blev det snäppet roligare. Man fick välja vilka pass man skulle gå på, skippa nån vecka och ta igen nästa. Plus att man fick göra extraarbeten och ha lektioner för att få upp betyget. På Idrott B fick jag alltså VG!!!!

Jag gick också på olika pass som Bodypump och aerobics(step up under tiden på gymnasiet och även på högskolan. Dock blev det aldrig någon rutin som fastnade. Det kunde gå långt emellan passen.
När jag sedan flyttade till New York började jag springa under sommarmånaderna och mådde bra av det. Lite kul att springa i de fina parkerna.
Och så för två år sen fick det blir ordentligt. Jag började med löpning på allvar och lade om mitt liv. Nu trivs jag som fisken i vattnet med träningen. Jag kör gym, löptränar, hemmaträning, yoga och det jag kan komma åt. Jag är inte rädd för att testa nytt och mår så mycket bättre! En lång resa som lärt mig mycket och jag har äntligen hittat "hem"!
Skriv gärna ett inlägg på er egen blogg om er "resa"!

4 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul att få läsa om din träningshistoria! Visst är det underbart att vara "träningsbiten"?!!! Jag har själv skrivit om min under fliken "Om mig och min träning" på bloggen.

Ha en fortsatt härlig jul/nyår!

Gabbi sa...

Spännande att läsa din historia!

Träningen och livet sa...

Jag skrev ett sådant inlägg när jag började blogga. Det finns en länk till inlägget under fliken Om Sara.

Malin I Form sa...

Kul att läsa din berättelse! Kanske ska skriva ett sånt inlägg själv :)

SV: Jaa, men varför inte? Säg till om du kör så kan vi peppa varandra!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...