Sidor

onsdag 28 december 2011

Ge mig mitt gym tillbaka!

På mitt fina gym finns det en avdelning för tjejer som kallas tjejgym. Well, det är en del utanför omklädningsrummet där det finns hantlar, bänk, stepmaskin och nån skidmaskin (dont ask). Jag gillar att vara där för jag får vara ensam och ostörd för det mesta. Många tjejer som går på mitt gym sysslar mest med cardio tydligen. De senaste två månaderna har det varit ombyggnad eftersom de lagt till undervåningen till gymmet också. Där tjejgymmet brukade vara är nu istället vägg och bakom väggen en trappa ned till undervåningen. Det betyder att allt måste flyttas om och det har pågått väldigt länge. Jag har trotsat nån gång och använt hantlarna i alla fall (inga jobbar ju efter klockan 19 ändå). Igår när jag var på gymmet och skulle göra överkropp a la videon jag visade för nån veckan sen, var det fullt med färgbrukar, stegar och annat. Nåt händer i alla fall, men när ska det bli klart?
Jag var tvungen att vara i det stora gymmet och där var det massor med folk och trångt. När jag kör enligt den videon måste jag ha massor med vikter framme för att kunna byta. Aldrig att jag pallar att ha 10 kg på alla övningar! Plus att jag måste ha en matta för att kunna göra armhävningar (gör på knä eftersom min tå gör ont). Det var knepigt kan jag säga och jag kände mig stressad, Det var folk överallt som skulle lyfta skrot i nån maskin, på en bänk etc. Jag fick liksom flytta mig under tiden. Nä, jag vill ha mitt gym tillbaka!

Jag kunde i alla fall avsluta med löpband faktiskt. Testade lite för att se om tån skulle göra ont. Lite kände jag, men ca 15 minuter vågade jag minsann. Kommer inte att pusha löpningen för mycket just nu. Idag ska jag köra 60 min cardio istället för 5 km löpning. Jag ska variera mellan rodd, cykel, crosstrainer, löpning och stepmaskin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej! Ledsen för dig :-( Det är faktiskt en av anledningarna till att jag tränar hemma. Det funkar ju inte ens på hotellgym, jag behöver "paxa" utrustning för att köra mitt program effektivt och stå och vänta gör mig galen... Hoppas att ditt gym blir klart snart.. Massor med kramar!

Malin I Form sa...

Usch då, hoppas de är klara snart så det kan återgå till det normala!

Anonym sa...

Hur går det med sötsuget/avgiftningen? kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...