Sidor

lördag 31 december 2011

Kanske lite i överkant, men vad sjutton

Igår var jag på gymmet för en helkroppsgenomgång. Jag kom dit med en gedigen lista och var helt ensam i gymmet! Det tog en dryg timme att genomföra och så här i efterhand kanske det var en väl lång lista. Samtidigt var det skönt att få en ordentligt genomkörare och få testa olika nya övningar och maskiner. Nu ska jag knåpa på ett träningsupplägg inför den kommande månaden.
Jag körde följande:

Hantellyft sidan 8x3
Omvända flyes i pecdeckmaskin 10x3
Bicepcurl i maskin 7x3
Kickback 9x3
Pushdown 8x3
Omvända chins 0 fullgjorda
Planka mot boll 2x 20 sek
Höftlyft 10x3
Utfall med hantlar 2x30
Rulla in boll 10x3
Knäböj med vikt 10x3
Benspark 5x4
Pressmaskin 6x3
Latsdrag 8x3
Rodd i maskin 8x3
Hantelrodd, enarms 8x3 per sida
Rodd hantel 90 grader 8x3
Ryggresning i ställning 10x3
Hunden 10x3
Kross i kabelmaskin 8x3
Bröstpress med hantel 8x3
Flyes med hantel 8x3

Vad jag märkte var att jag säkerligen kan höja vikterna redan nu i många övningar och det ska jag göra. Benträningen är svå numera. Jag behöver lite utmaning faktiskt. Jag gillar snygga ben! Tips på jobbiga benövningar?


Jag gillar heller inte smithmaskinen fast den är så bra. Det är svårt att få till rätt hållning position i den. Dessutom vill jag gärna ha lite hjälp, men jag tränar ju ensam för det mesta. Jag ska fundera på om jag sk be om hjälp...

2 kommentarer:

Beatatjata sa...

Jag gillade verkligen smithsen, skitjobbigt! Be om hjälp, jag tror jag skulle våga prova själv efter gårdagens pass. Även benpress, absolut favvis, den där när man pressar uppåt, inte den tjejiga där man sitter och pressar framåt, så att säga... Marklyft med stång skulle jag också gärna köra på gym, och kanske variera med enbenslyft. Funkar ju hemma också (med kb)

StepUp 2 Fitness sa...

Vilken kul dag du hade igår!!! Jag blir mer o mer sugen på gymträning :)
Bra jobbat!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...