Sidor

fredag 30 december 2011

Boktips

Jag lånade två böcker på biblioteket häromdagen som jag verkligen gillar. Det fanns massor med bra övningar och träningsprogram man kan använda sig av.

Den första heter Stora boken om styrketräning av Marie Kjellnäs och Per Vikman. Den visar 114 övningar man kan göra hemma och på gymmet och ger 78 träningsprogram beroende på vilka mål man vill uppnå. Det jag gillade var att det fanns många övningar att välja mellan, uppdelade i olika kroppsdelar (mage, axlar, rygg, ben, armar) och det var bra bilder och beskrivningar. Jag kommer att kopiera flera sidor för att ta med som inspiration när jag gör styrkeprogram till mig själv. Lite sämre tycker jag att kostdelen var. De förespråkar fortfarande mest tallriksmodellen och ger inget vidare tips om man verkligen vill maxa sin träning.



Nummer två är Träna med kettlebells av Linus Johansson. Den ger grunderna i kettlebells för de som är nybörjare. I slutet av boken fanns väldigt fina program och utmaningar man kan arbeta med i sin träning. De kommer jag absolut att skriva ned och köra (dela med mig av på bloggen också givetvis). Väldigt lätt och enkelt och mycket bra tips!

1 kommentar:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul att du är nöjd med böckerna och smart att låna på biblioteket!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...