Sidor

onsdag 28 december 2011

Dagens Do not

Spara inte en massa överblivet juldgodis och julbak runt i huset om du är på sockerdetox. I varenda lucka som öppnas ligger det frestelser och väntar på att hugga tag. Igår gick min dag toppen. Idag gick det också bra, men det krävdes lite mer viljestyrka. Saffransbiscotti som ligger och skriker på mig på köksbänken, hemmagjorda mozartkulor som flirtar med en i köksskåpet och så då där saftiga små lussebullarna som ser extra smaskiga ut i burken på bänken...Nu har jag slängt det mesta. I frysen så klart. Jag kanske får ångra det senare, men att kasta allt känns lite drastiskt och slösaktigt. Jag ska väl kunna ha lite godis i skåpen utan att gå bärsärkargång? Eller?
Middagen igår och idag har inte varit helt 100%. Överbliven stuffing har fått hamna på tallriken (gjord på polenta och korv och buljong) men också skinka och kalkon som inte är helt hemskt. Imorgon blir det också så och sen är det slut. Å andra sidan tar jag inga megaportioner som jag kunnat göra. Jag liksom easar in i goda vanor. Nästa vecka tänkte jag ta en väldigt lågkolhydratkost som under min tidigare utmaning. Och sedan back to normal veckan efter. Vi får se hur det funkar. Ska bli kul att se!
Nu ska jag fortsätta stå emot sötsuget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra du är som kämpar på. Jag har precis ätit popcorn.. jag är sååå trött av sömnbrist och annat så till sist så blev det tv mys.. Hoppas att det går kanon för dig ikväll och imorgon. Kram!

Malin I Form sa...

Det låter som bra planer! Har inget godis från julen här hemma, men däremot polkagrisar i skåpet.. fast de har inte lockat ännu!

SV: Ja, jag hade en liknande utmaning i augusti och erfarenheten av den är att det blir för ojämnt och orättvist om folk får göra som de vill. Man kan t.ex cykla bra mycket längre än vad man kan springa så tyvärr måste jag begränsa det till löpning och promenader! Hoppas du kan delta lite i alla fall - det är ju fina priser på spel :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...