Sidor

torsdag 1 december 2011

Please santa!

Jag läser på Bettys blogg om en massa redskap för hemmet och längtar till jag har ett eget hemmagym. Ett ganska komplett sådant så småningom. Nu är det egentligen ingen idé att köpa dyra saker. Jag kan ändå inte frakta allt över Atlanten (Herregud, jag har redan mardrömmar om hur vi ska få med lillans böcker till exempel. De väger ju ton och de MÅSTE med :))
På min önskelista för hemmagymmet står i alla fall:

- Kettlebells 8 kg-20 kg (En av varje valör, 8, 12, 16, 20)
- TRX (eller liknande)
- Löpband (men cross går bra i värsta fall. Cykel om jag veeeerkligen behöver konditionsredskap)
- En stepup-bräda där man kan ändra höjd (och även då användas som träningsbänk)
- Dipstation
- Chin up - stång att sätta fast nånstans
- Sandbag
- UGI-ball

Jag tror det är allt...Har dessutom kollat in olika gym i närheten där vi eventuellt kommer att bo i NYC och hittade ett superbra ställe. Köper man ett 2 års medlemskap får man ett extra år på köpet. Det kostar då sammanlagt 479 dollar. Då finns det också simhall, yogastudio, olika gruppaktiviteter förutom gymdelen...Snacka om lyx! Mycket billigare än jag betalar nu och då ingår allt det där! Gah! Längtar!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Börjar flyttplanerna ta form?

Betty sa...

Varför ska du ha ett eget gym när du har en massa fina gym o lyxträna på ;) Förstår att du längtar. Trevlig helg o kram!

Elisabeth Hallström sa...

Jag gillar ju också massa träningsprylar men...
...egentligen behöver du inte det där. Lite fantasi och din kroppsvikt löser egentligen allt och blir inte alls dyrt att frakta över.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...