Sidor

onsdag 18 januari 2012

Bentips

Gymmet igår bjöd på ganska trevligt pass. Framförallt för benen.

Först körde jag överkropp:

Biceppyramid (körde tyngsta, direkt mellantung och sen direkt lättare)
Axelpress sittande 8x3
Liggande omvända flyes 8x3
Bröstflyes 8x3
Stående rodd 10x3
Kickbacks 10x3
Bicep (när man sätter upp armarna i 90 graders vinkel åt sidorna (som Starke Adolf) och kör bicep) 7x3
Rygg (liggande på mage. Lyft en lättare vikt bakom ryggen oc framför dig med lyft nedre delen av ryggen) 2x6

Ben:
Bakåtspark i kabelmaskin 8x3 per ben

Superset utan paus:
8 utfall per ben + 8 knäböj+8 upphopp allt x 8 utan paus! Man är rätt mör efter det!

Avslutade med 12 minuter intervaller på crosstrainer. Inget löpband var ledigt, alla nyårslöften hann före mig igår.

4 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Hej Trillis! Vilket MONSTERPASS!!! Jätteroligt att läsa! Jag är imponerad över alla program jag läser om och känner mig taggad att bygga något annorlunda för nästa månad. Jag blir glad i hela kroppen av att läsa om din träningsglädje. Massor med kramar!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Supersetet för ben förstår jag var jobbigt! Skönt att bli riktigt mör!

Hoppas att du gillar proteinhavrebollarna om du testar att göra dem!

Västgötskan sa...

Jösses! Grymt jobbat med de där "ben-åttorna"! :-O

Jag förstår inte riktigt sista meningen där du förklarar ryggövningen, men det kanske bara är jag...? ;-)

Gabbi sa...

Bra jobbat! Känner att jag vill testa dina 8or :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...