Sidor

tisdag 17 januari 2012

Därför går du inte ned i vikt!

Visst är det fantastiskt hur kostexperter och träningsexperter på olika tidningar har möjlighet att sia? Eller i alla fall får tidningen det att verka så. Jag stötte på en artikel som som hette just "Därför går du inte ned i vikt" på en kvällstidningshemsida och tänkte: "Det var ju alldeles ypperligt! Bra att nån kan svara på den frågan!Speciellt någon som inte vet ett skit om just mig och mina förutsättningar. Som inte har en aning om hur jag tränar eller äter. Perfekt." Jag klickade givetvis och kom fram till DENNA artikel.
Citat från originalartikel:

"1.Myt: Mellanmjölk är mycket smalare än röd mjölk.

Fakta: Skillnaden är 1,5 procent vilket är försvinnande lite.

2. Myt: Bruna ägg är nyttigare än vita.

Fakta: Färgen har absolut ingenting att göra med kvaliteten på ägget. Däremot, om du är ute efter bra ägg, ska du välja ekologiska frittgående höns uppfödda med omega 3. Vita eller bruna spelar alltså ingen roll.

3. Myt: Kalkonbacon innehåller mindre fett än traditionell bacon från fläsk.

Fakta: Det stämmer att kalkonkött är smalare än fläskkött. Men för att kalkon ska kunna smaka vanlig bacon krävs en hel de tillsatser och det är här som problemet uppstår. Det vanliga är att både salthalten liksom fetthalten oftast blir densamma i slutänden i alla fall. "



Mmmm. OM ni vill veta resterande 5 av myterna får ni bli medlemmar i klubben.
Så det är därför du inte går ned i vikt? Du dricker mellanmjölk? Du äter bara bruna ägg? Du äter massvis av kalkonbacon? Jag fattar ingenting.
Men tack och lov att jag fick klarhet i detta. Jag vet inte hur jag skulle klarat mig annars fortsättningsvis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra, då vet jag precis hur jag ska göra ;)

/Ann-Louise

StepUp 2 Fitness sa...

Intressant läsning... och jag som kör med kalkonbacon.

Linda sa...

Hahaha. Så bra att vi har lösningen nu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...