Sidor

söndag 8 januari 2012

Det är så lätt med yoga

I slutet på yogavideon jag körde igår finns ett moment med stretch. Jag är ingen stretchmänniska alls. Jag är lika vig som...alltså det GÅR inte att jämföra min vighet med nåt, så ovig är jag.
Vid ett tillfälle ska man sitta på golvet och sprida benen ut som ett V, och ha benen så långt ut åt sidorna som man bara kan. Ja, mina ben är mer framför, än åt sidorna. Därefter ska man med rak rygg böja sig framåt och försöka få ned armbågarna i mattan. Jag antar att det stretchar insida lår och ljumskar? Jag kommer säkert 4 millimeter framåt. Fast egentligen vet jag inte om det ens är 4 millimeter. Jag känner inte att jag kommer nånstans faktiskt. Så stretchyogan är lätt. Jag kommer ingenstans alls ändå.

Så här. Fast man sitter rak i ryggen och böjer sig framåt. OBS! Inte jag.

1 kommentar:

Annie sa...

Jag försker se det framför mig, men de enda som dyker upp i mitt huvud är jag själv haha. Jag är vik som... ja en pinne typ.
Kan inte sitta ben benen i kors - knäna pekar upp i taket, skall jag nudda mina tår med raka ben böjs benen i nittio grader om jag ens ska nudda dem ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...