Sidor

tisdag 3 januari 2012

Recepttips

Jag är en total sucker för pannkakor. Seriöst. Finns det nåt bättre än hederliga svenska pannkakor (med vetemjöl) och sylt blandat med grädde? Jag tror inte det. I såna här tider går det inte att käka hur mycket sånt som helst. Jag experimenterar därför ganska mycket med pannkaksrecept. Tidigare skrev jag om detta recept. Nu har jag gjort lite förändringar för att få ännu mindre kolhydrater.

2 äggvitor
125 gram kesella lätt
0.5 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
2 msk mandelmjöl
vaniljpulver (ekologiskt. Inte vaniljsocker)
kanel
kardemumma

Blanda allt. Ta så mycket kanel/kardemumma/vanilj som du vill ha. Eventuellt saffran istället. Stek i kokosolja, ekologisk. Servera med nåt gott som du gillar. En portion är ca 250 kalorier utan tillbehör, men ger ca 4-6 mindre plättar. Mycket mättande!
43% protein, 43% fett och 13% kolhydrater.

Love it.

1 kommentar:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter ju som jätte goda pannkakor! Måste testas!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...