Sidor

måndag 2 januari 2012

Indoor walking

Jag är så usel på det där med nya saker. Jag känner mig alltid förvirrad och panikslagen när jag ska åka på nåt jag aldrig gjort tidigare. Att veta exakt vad som väntar, hur, var och när, känns viktigt för mig. Även små "uflykter" som till en ny gruppaktivitet. Hur som haver så gick det väl bra. Jag hittade dit, fick hjälp att ställa in mackapären som ser ut så här:
Ruskigt likt en crosstrainer. Eller nån slags insekt.
Man kan väl säga så här i efterhand att det är som en combo mellan crosstrainer och spinning. Det finns olika motstånd som man reglerar på en ratt, olika sätt att hålla styret. Både på stavarna och själva handtaget liksom. Det finns en instruktör som mellan flåsen instruerar vad som ska komma. Det svåraste var när man skulle jogga, dvs inte hålla i styre eller stavar, och liksom jogga med armarna högt uppe framför sig lite grann. Min balans är urusel tydligen. Jag höll på att trilla av ett par gånger. Det absolut jobbigaste var "semiflex". Då skulle man sätta sig bakåt och hålla i styret, liksom huka sig ned, och köra på mycket motstånd. I takt till musiken.
Utvärdering:
Inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Jag kommer ihåg när jag var på spinning för 250 år sen. Då höll jag på att dö så ung jag var. Å andra sidan var jag otroligt otränad. Idag är det en annan femma. Man kan göra det ännu jobbigare med motstånden och det kommer jag att göra nästa gång, nu när jag vet hur det funkar.
Mycket roligare än att köra en timme själv på crosstrainern på gymmet. Bra musik och bra gung. Lagom långt.
Detta är inget jag kommer att köra varje vecka, men nån gång i månaden kanske för att få lite kul avbrott!

7 kommentarer:

becca sa...

Eller hur!! De verkar vara bra och peppende! :) När vi någon gång flyttar till hus vill jag ha mitt lilla hemmagym vilken skulle innebära någon sorts maskin, men jag är nog mer inne på kanske en roddmaskin!? :) De är ju riktigt effektiva plus att man tränar hela hela kroppen! :) kramar

becca sa...

Haha!! Ne, och det är ju så svårt att förklara varför det kan vara bra att sova lite till, typ att man inte är människa på dagen om man går upp då! :) knasiga ungar! :) ha en underbar dag! kramar

Linda sa...

Spännande. Jag har bokat in mig på ett pass iw på tisdag nästa vecka. :)

Malin I Form sa...

Jag är väldigt nyfiken på det där faktiskt så kanske också testar i veckan, vi får se :)

Lisa sa...

åh, det där verkar ju vara riktigt skoj. Jag som älskar spinning. Tyvärr bor jag i en liten stad där det inte finns. Men jag ska absolut lägga det på minnet!

Anonym sa...

Tack för att du visar och berättar :-) Spännande, jag är ju aldrig på gym men vill ju hänga med i utvecklingen :-)

Malin-Charlotta sa...

Det ska jag prova när mitt ben är friskt! Bra alternativ träning.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...