Sidor

torsdag 19 januari 2012

Lyxar till det

Idag tar jag med mig en liten Paleomuffin till jobbet. Det är ju ändå torsdag och dags för lite vardagslyx. De senaste dagarna har jag varit oerhört sötsugen. Inte på nåt speciellt, bara på "nånting". Vad detta "nånting" kan tänkas vara vet jag inte. Det har liksom pendlat från lösgodis ena sekunden, choklad den andra, bakelse en tredje. Det brukar komma såna där dippar ibland och då gäller att vara stark. Så Paleomuffin kanske gör saken bättre? Vi får se.

Inte mina muffin, men de ser likadana ut.

4 kommentarer:

Camilla sa...

"Time for a litle something..." Då kom jag att tänka på Nalle Puh. I hans fall är det naturligtvis honung han är sugen på. Hoppas att det går lika bra med dina muffins.

Västgötskan sa...

Jo, sötsug kommer helt klart emellanåt. Lågt blodsocker, stress, gammal vana osv...

Bra att du står emot! Heja dig!

Anonym sa...

Och då blir jag givetvis nyfiken på vad Paleomuffins är för nått. Men du kanske har skivit om det i ett tidigare inlägg som jag missat?

Sv: Ja, det är ju skönt att ha en diagnos nu i allafall. Sen får vi se hur mycket av det vi kan jobba bort allt eftersom. Ryggen har ju enligt honom varit sned större delen av mitt liv, men problemen först kommit dom senaste åren, så på nått sätt borde jag ju kunna träna upp omkringliggande muskler för att lättare kunna bära upp snedheten typ. Vi får se hur det hela utvecklar sig helt enkelt.

Lotta Fokuserad Energi sa...

Heeej! Smart att ta med sig något nyttigt tycker jag. Igår hade jag med mig nyttig kaka och dagen gick kanon. Kanske du äter för lite? Jag kan hjälpa dig att räkna ut om du vill? Maila mig i så fall. Kör hårt i kväll! Kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...